Muisjes tam maken

Hee meiden!
Ik heb vrijdag 2 kleine muisjes (6 weken ongeveer) gekregen, maar ik wil ze eigenlijk graag tam hebben.
Ik weet dat dit heel veel tijd kost, en die ben ik ook bereid er voor uit te trekken.
Maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik moet beginnen, aangezien ze écht heel bang zijn!
Iemand ervaringen, of een stappenplan, tips, wat dan ook? (: Zou heel erg fijn zijn, alvast bedankt!

In het rattentopic (staat ook bij Lifestyle) heb ik een link gepost voor iemand met dezelfde vraag. Kijk anders gewoon bij Google, ik typte volgens mij ‘‘muizen houden’’ of ‘‘muizen tam maken’’ in en tadaaa.

Er staan op Google wel wat tips, gewoon de eerste link. Misschien kan je er wat boeken over vinden in de bibliotheek?

Ik heb geen ervaring met muizen, maar wel met ratten, lijkt wel een beetje op elkaar haha
Waar je denk ik het beste mee kunt beginnen is ze naar je toe lokken met voer en snoepjes. Gewoon rustig je hand in de kooi leggen en daar laten liggen totdat ze komen.
Als ze uit je hand eten proberen ze op je hand te laten lopen, als dat weer goed gaat ze optillen en zo maar verder :slightly_smiling_face:
Oja, en belonen, ALTIJD belonen voor alles wat ze goed doen! Niet te vaak met snoepjes, dan worden ze best snel dik, maar gewoon met hun normale brokjes en je stem!

ow oeps dat had ik helemaal niet gezien! ik ga eens een kijkje nemen (:

@BallOonn: dat heb ik al geprobeert, maar zelfs daar zijn ze te bang voor

Niet zeggen ‘‘dat ik heb ik al geprobeerd’’. Je hebt ze sinds fucking vrijdag, denk je nou serieus dat ze in een weekend handtam en geweldig zijn? :’) Seriously. Je bent hier echt misschien wel weken mee bezig hoor (zo te lezen heb je 0,0 ervaring dusja). Ga er maar vanuit dat het langer gaat duren dan één weekend.