Muis in kamer, waar zoeken???

Ik was net op mijn kamer aan het leren, en ik zag opeens een muis vanuit de hoek waar mijn kast zit lopen. Hij was heel klein, grijs en snel. Ik ben hem gevolgd en heb hem opgesloten in het washok. Ik zit nu beneden uit angst dat er nog meer muizen zijn.

Ik heb een inbouwkast waarvan het onderste gedeelte vol zit met tassen en oude kleren. Het zou kunne dat ze daar zitten, of in het plafond, maar ik heb ze nog nooit gehoord/gezien en dit is de eerste keer.

Ik heb even gegoogled, maar daar staat niet waar je in een slaapkamer moet zoeken. Hoe moet je eigenlijk muizen verdelgen? Want als ik op zoek ga in mijn kast en ik zie opeens twintig muizen dat ga ik echt gillen.

Ik heb ook een vuilnisbak met wat lege drinkpakjes, maar kunnen ze zich daar verbergen?

Sorry voor deze vage uitleg, maar ik ben echt gestressed en bang en ik moet nog hw maken en slapen in die kamer…

Het kan ook goed dat er maar 1 zat

ga alsjeblieft geen levende muizen verdelgen

Gewoon een keer goed opruimen en vooral geen etenswaren laten staan in je kamer. Verder kun je ze alleen verdelgen met gif of vallen.

ach kom, het is maar een muisje. dat beestje is drie keer zo bang voor jou als jij voor hem. wil je 'm echt kwijt, zet eventueel een kat in je kamer. anders ga je hem doden en dat wil je hopenlijk niet.

ze hebben maar een ieniemini gaatje nodig… vaak zitten ze in de spauw van de muren

Een muis vind ik niet zo erg, maar ik heb gelezen dat voor elke muis die je ziet er nog 7 andere ergens verstopt zitten.

Misschien wel klein, maar heeft laatst wel meer vriendjes gelokt en heel m’n kelder leeg gevreten/gezopen en van alles kapot geknaagd :rage:

Wij hebben laatst dus zoiets aangeschaft:

http://www.waltox.nl/data/articles/images/big/b_4072.jpg

Met wat knaagdiervoer en kaas erin. Als ze erin zitten kunnen ze er niet uit, maar kunnen wij ze later weer buiten uitlaten zonder leed.

Ik zou echt gillen haha.

Aww, wat schattig :flushed:
Zoiets als hierboven lijkt me wel handig.

Is er btw een grote kans dat er nog meer zijn?

Up!

Volgens mij kun je dat onmogelijk voorspellen, tenzij ze bevallen is in je kledingkast :smirk:

^ Wel als je niet snel actie onderneemt. xD

Mocht je een muizenval gaan gebruiken, kaas werkt dus echt niet. Broodjes pindakaas/pasta daarentegen wel :’).

Ik heb laatst ook twee muizen in mijn huis gehad, ik kon niet eens rustig zitten met het idee dat er muizen waren… Gelukkig hebben we ze daarna niet meer gezien haha. OT: ik weet niet wat je eraan kan doen, zo’n muisvriendelijke val die hier ergens genoemd werd ziet er wel aardig uit.

je kast eens goed opruimen en schoonmaken. niet omdat ze daar misschien zitten, maar die beestjes poepen ook en dat vind je dan vaak op dat soort plaatsen.

vallen zetten, liever geef gif strooien. dan gaan ze misschien dood in je huis ergens waar je ze niet kan vinden. maar die geur is dan niet te harden. xD

ik heb ook 1 keer een muis op mn kamer gehad bedenk ik me net, dat vermoede ik al 3 dagen en de 3e dag zat hij zielig in een hoekje. heb hem opgepakt en buiten gezet.

UPUP

Ik heb hem net gevonden met een bloedend snuitje! Echt heel zielig, maar is er nun og iets wat ik voor hem kan doen? En gaat het over of gaaat hij dood?

HAHA, die muis is banger dan jij.
En heeft vast zijn weg naar buiten al gevonden.
Je kan een schotel muizenkorrels neerzetten, dat doe ik hier op zolder ook vaak.