Muggenmagneet

Hoi allemaal,

Zoals de topictitel al zegt, ik ben een soort muggenmagneet. Ik word elke nacht helemaal lek gestoken en ook tijdens wandelingen heb ik soms echt een zwerm om me heen. Ik heb een hor voor mijn raam maar het helpt niet. Er zitten nu weer meerdere bulten in mijn gezicht, op m’n armen, rug en zelfs m’n voeten zijn geraakt. Nu heb ik al verschillende middeltjes geprobeerd, maar niks helpt tegen die afgrijselijke jeuk. En ook de stinkspulletjes om muggen weg te houden doen het niet. Weet iemand iets wat wel werkt?

Ik hoop het want ik heb hier best wel veel last van.

Alvast bedankt!

Ik heb er echt nooit last van op de een of andere manier. Iedereen wordt lek gestoken, en ik alleen maar 2 of 3x in de zomer maar dan ook echt door een horzel of zo. Maar ik had vroeger zo’n klamboe boven mijn bed, misschien helpt dat? (Alhoewel het er niet erg charmant meer uitziet aangezien alleen kinderen van ongeveer 8 dat in mijn beleving hebben)

Het ligt niet of je veel zweet het ligt aan de geur van je zweet. De ene geur vinden muggen heel erg lekker en van de andere gaan ze juist weg. Dus je had het gedeeltelijk goed =P

Heeft je hele bovenverdieping horren voor de ramen? Anders kunnen ze onder je kamerdeur naar binnen komen. Jaja muggen zijn slim =)
Je kan misschien een klamboe om je bed heen hangen en citronella bij je deur, je klamboe en je raam spuiten.

Misschien zo’n dingetje tegen muggen kopen dat je in het stopcontact steekt? Geen idee hoe dat juist heet, maar ze hebben het o.a. bij Blokker.

Misschien is een klamboe een idee?

Ik had er ook een keer last van… heb toen citroensap naast mn bed geplaats.

Het hieronderstaande komt van deze site: Klik

Citronella, citroensap en schillen
Naast het welbekende goedje Citronella valt ons op dat jullie ook vaak puur citroensap of citroenschillen gebruiken om muggen af te weren. Druppels op je huid of schillen in de buurt leggen. Ron pakt het nog steviger aan:

Pak een schil van je citroen uit je tropische drankje. Knijp de binnen kanten tegen elkaar dan springt/verstuift het sap uit de schil. Houd je aansteker bij deze verstuiving en je zal zien dat je een soort van ontvlamming krijgt die een geur afscheidt waar de muskieten van weg blijven. Je kan de schil ook nog even na schroeien en je zal zien dat het werkt. Let wel het duurt geen eeuwigheid. Maar plezier duurt maar even!”

http://www.gezondenzo.net…-niet-werkt-tegen-muggen/ ← daar staat trouwens op dat het weer niet werkt :’) … nja ik zou het toch proberen.

ik ben één van de gelukkigen die nooit wordt gestoken, of nooit is overdreven, maar één á twee keer per jaar:)

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga eens wat dingen uitproberen <3

M’n ventilator was m’n redder in nood ;p

Misschien zo’n blauwe lamp (insectenlamp ?) neerzetten zodat ze daar in vliegen in plaats van naar jou : p

Het schijnt inderdaad te komen door de geur van je zweet. Vermoedens zijn door bijvoorbeeld wat je eet of hormonen, maar wat het nu echt is, is nog niet bewezen.
Wat ik wel weet, is dat het ook over kan gaan. Ik werd vroeger lekgestoken, maar nu halen de muggen hun neus op voor me :’) Ik ben hooguit 1 of 2 keer gestoken de afgelopen 5 jaar. Geen idee hoe dit komt, zo ineens!

Ennuh, niet krabben is toch de beste oplossing. 1x krabben = jeuk. Als je niet krabt, is het binnen 2 dagen verdwenen. Zolang je krabt, blijft het zitten.

Mij hoeven ze ook nooit, alleen als er echt niemand anders is :stuck_out_tongue:
Maar dat is maar gelukkig, want áls ik dan gestoken word heb ik meteen een keiharde pijnlijke bult van 5x5 cm :stuck_out_tongue:

En het enige wat helpt is volgens mij spray waar DEET in zit (naar mijn ervaring werkt dat veel beter dan citronella, er zitten zelfs altijd muggen in het kaarsvet van citronella kaarsen, dan klopt er toch iets niet), horren voor alle ramen, en als dat nog niet goed genoeg werkt een klamboe.

Noooo, een klamboe moet je niet doen :"). Ik hád een klamboe en als er dan eentje toevallig IN je klamboe terecht komt, dan weet je niet hoeveel steken je krijgt die nacht :"D

Deet en citronella gebruiken.

Die werkt voor geen meter :’)
Had m een week geleden gekocht en werkte niet

Steek de hele dag citronella kaarsen aan en hou de deur de hele dag dicht. Mijn zusje is obsessed door vliegen/muggen, alsje bij haar de deur2 sec. open laat word ze helemaal hyper. Ze heeft iig geen muggen :grin:

Hehe, toen ik nog met mijn zusje op één kamer sliep, werd zij altijd gestoken en ik nooit. Is ook een oplossing:’)

mensen zeggen tegen mij ook vaak he ga eens even een paar meter verderop lopen enzo :slightly_smiling_face: maar jullie zijn top. ondertussen zijn er weer een paar tientallen bultjes bij gekomen :frowning_face: maar ze jeuken niet (meer).