muggenbeet op ooglid

Zoals de titel al zegt, ben ik vanmorgen opgestaan met een muggenbeet op mijn oog.
Het erge eraan is, dat mijn ooglid helemaal gezwollen is, ik kan mijn oog dus maar half opendoen. Aan de ene kant is mijn oog dus normaal, en aan de andere kant is het maar een spleetje. Het ziet er echt niet uit, en het ergste is: het irriteert superhard ><
Het jeukt en vooral: het voelt aan alsof mijn oog elk moment kan dichtvallen, mijn ooglid voelt superzwaar aan.

Heeft iemand van jullie tips om de zwelling zo snel mogelijk weg te krijgen?
Ik heb al Fenigel gebruikt…

Azaron

gewoon van afblijven :stuck_out_tongue: niet teveel krabben… want door krabben komt er juist een stofje vrij wat het dikker maakt…

En weet iemand van jullie soms een ‘omatrucje’ ? (als je snapt wat ik bedoel :stuck_out_tongue:)
vb. ijs opleggen of zo… maar dat doe ik al (:

Ijs helpt niet meer als je de zwelling al weer in hebt zitten, ijs helpt meestal omdat je hiermee de bloedvaten smaller houdt met als gevolg dat het gif zich niet zover verspreid.

Ik slik meestal reactine dit is tegen allergische reacties en kan vlgens mij geen kwaad. (keb zelf ook dik oog gehad van muggensteek, dikke hand etc.)

Koelen met ijs, hielp bij mn moeder ook.

aah pijnlijk.
je kan er misschien wat kouds op leggen?

De zwelling was vanmorgen al heel wat minder, bedankt allemaal :slightly_smiling_face: