muggenbeet, huismiddelen voor?

Ik ben weer eens gebeten door een mug, en het jeukt vrésélijk!
We hebben geen speciaal spul voor die beten, dus is mijn vraag:
Zijn er huismiddelen die helpen tegen de jeuk of waardoor het gewoon heel snel weggaat?

Alvast thanks!

XOXO

kruisje erin zetten met je nagel
spuug/kwijl erop doen

ik weet niet of er huismiddelen daarvoor zijn… maar afwachten is je enigste middel, hou je sterk (:

iets kouds erop leggen misschien? tegen de jeuk

bullshit, helpt niet.

Azaron!

Azijn
100% alcohol

dankjee

Inderdaad, daar kan je een litteken van krijgen als je het te vaak doet. Een beetje spuug helpt wel. Ik doe soms vaseline er op. Dat werkt bij mij ook.

citroen helpt volgens mij ook :wink:

^Citroen werkt alleen als voorzorgmiddel dat ze je niet gaan steken, helpt niet tegen de jeuk…

Azaron is echt een wondermiddel. De jeuk is binnen 10 minuten weg, het kost niet veel en je hebt maar een super klein beetje nodig.
Als je niet nu direct naar de drogist kunt rennen een beetje azijn erop doen en dan goed koelen met een icepak, of iets anders dat je toevallig in de diepvries hebt liggen.

Van kruidvat huismerk hebben ze speciale spray en rollermilk met citroengeur om muggen af te weren, als je dit op je onderarmen en benen sprayt/smeert helpt ook al een hoop.
Daarnaast hebben wij in alle ramen op de bovenverdieping een hor die je kunt laten zitten, ook wanneer de raam toe is ( hoef je niet telkens erin en eruit te halen. Deze pakketten krijg je bij gamma en volgens mij ook blokker, en kun je zelf op maat maken (papa lief aankijken??)
Kost niet ertreem veel en je bent de hele zomer mug/spinvrij op je kamer!!

Bij mij werkt citroensap wel tegen de jeuk.
Het is zuur en dat remt de jeuk, net als bij azijn.

Chloor :’)

Azijn!

Ow, haha, dat wist ik niet.
Azijn werkt bij mij niet (meer). Beste wat bij mij helpt is heel erg openkrabben en dan watjes doordrenkt met 100% alcohol erop tapen. :’)