mugcake - minder suiker?

Hoi, ik wil overmorgen voor in de ochtend een mugcake maken. Ik gebruik het recept van buzzfeed (Easy Microwave Mug Cake - YouTube). Ik schrok want er gaat wel 50 (!) gram suiker in, dat is twee keer de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. Ik vroeg me dus af, kan ik er minder suiker in doen? Is het dan nog lekker en lukt de cake dan ook? Liever niet gaan beginnen over andere suikers, want na een documentaire te hebben gezien weet ik: suiker is suiker.

Ik gebruik btw ook kokosmelk in plaats van gewone melk, dat vindt ik lekkerder :slightly_smiling_face:

Ik doe er nooit suiker in. Dit is hoe ik mijn ontbijt mugcakes vaak maak:

Banaan prakken, ei er doorheen roeren. Havermout erbij tot het een deegje wordt. Beetje kaneel erbij, eventueel appelstukjes. In de magnetron.

En dat eet ik vaak met een schep kwark.

Natuurlijk kan je er minder suiker in doen (of helemaal geen). Suiker gaat er in voor een rede: om het lekker te laten smaken. Maar als je niet van zoet houdt, kan je het ook gerust weglaten.

Je kunt er ook gewoon honing in doen of gedroogd fruit? Of misschien een banaan als je dat lust.

nevermind

Ik doe bijna hetzelfde als hierboven: 3/4 geprakte banaan, 1 ei, paar lepels havermout, scheutje honing. Heb er ook wel eens extra pure chocolade (76% ofzo) er doorheen gedaan, ook heerlijk.

Bedankt! Heb helaas geen havermout en bananen, dus ik doe er gewoon minder suiker in :slightly_smiling_face: