Mubarak

Ik vroeg me af of er meiden zijn die de hele kwestie omtrent Mubarak hebben gevolgd de afgelopen dagen.
Momenteel is hij bezig met een toespraak, maar hij komt weer met lulkoek aan die hij al heel lang roept.
Vinden jullie dit terecht?
Moet Mubarak echt weg of gunnen we die lul zijn tijd nog tot september?
Persoonlijk denk ik dat hij gewoon gelijk op moet flikkeren, al is het maar om die mensen rustig te krijgen.
Ik zou ook niet meer aan de macht willen zijn als mijn volk zo ontzettend tegen mij was.
Dus, meiden, wat vinden jullie hier nu eigenlijk van?

Ik vind dat hij weg moet.

ik dacht dat hij opgestapt was?

Dat hoorde ik:Szeker een verkeerde bron haha

Nee, hij is nog niet weg, hij is momenteel een toespraak aan het houden over wat ie allemaal wil veranderen.

@ monofoob, waarom vind je dat ie weg moet ?

Is er echt niemand verder die dit een beetje gevolgd heeft :’) ?

hij gaat niet weg, mehhh, klote mubarak.

Nee, ik denk het inderdaad ook niet nee.
volgens mij blijft ie echt tot september, maar dat wordt hem echt niet gegund.

Sowieso blijft hij wel, maar ik snap niet zo goed waarom hij blijft want niemand schiet er zo iets mee op… Hij is lang genoeg aan de macht geweest en hij gaat nu echt niet allemaal dingen ‘regelen’ zoals hij beweert, pff.

ik snap dat echt niet he, als zoveel mensen je weg wil hebben dan ga je toch gewoon weg. Wat heb je er nou aan dat miljoen mensen je haten :S? ik had echt gehoopt op een toespraak vna hoi, sorry voor alles ik peer em nu en doei. inplaats van al dat gelul waaraan hij de hele dag heeft gewerkt en ook nog niet eens klopt x’)

ik vind dat hij weg moet omdat iedereen tegen hem is en het volk er alleen maar onrustiger door wordt met alle gevolgen van dien.

Iedereen is tegen hem.

‘‘die mensen op dat plein zijn ze boos?’’, ‘‘ja ze zijn boos’’
ik bedoel logisch toch ?:S

Iedereen is tegen hem? Hij heeft ook genoeg voorstanders. Ik vind dat die nu wel weg mag (:

Ik heb het niet heel erg gevolgd maar aangezien er vrij veel mensen tegen hem zijn denk ik dat het wel een stuk rustiger in het land wordt als hij aftreedt. Hoewel je dan waarschijnlijk ook weer heel veel onrust krijg over welke persoon of watvoor regering hem zal opvolgen.
Maar goed, hij is een dictator dus alleen daarom al moet hij gewoon weg.

Hij moet weg maar ik hoop dat er dan ook een president komt die de situatie in midden-oosten niet erger maakt.

Nou, het is niet zo dat alle problemen per definitie opgelost zijn wanneer Mubarak opstapt.
Hij is in ieder geval de oorzaak van veel van de problemen, en als hij dan weg is, is een grote oorzaak weg.
Maar daarmee zijn die problemen niet gelijk opgelost.
Die problemen zijn er en moeten aangepakt worden, en wat men vreest is dat het leger dit niet op kan lossen, want zij zouden de komende tijd aan de macht komen.
Dus het is niet zo dat het allemaal afgelopen is met de opstap van Mubarak.

Alzie weg is zal er misschien wel een soort moslimbroeder gebeuren komen

Nee inderdaad, dat sowieso niet!
Ik denk dat het leger deze problemen niet op kan lossen en bovendien denk ik dat het leger zich überhaupt niet moet bemoeien met het bestuur van een staat. Meestal gaat dat dan niet echt de goede kant op…

ja idd, er moet eerst een oplossing bedacht worden en dan pas kunnen ze mubarak weg kicken. Het land is namelijk altijd al onder bevel van een dictator geweest, dat kun je niet 1 2 3 veranderen. Tuurlijk vind ik ook dat ie weg moet, maar als hij nu opstapt, wie gaat er dan de boel regelen in Egypte?

Hij is net afgetreden :slightly_smiling_face:
Jeee ! xd