msm pillen

Hoi,

Ik had gelezen dat msm pillen werken voor het groeien van lang haar! Ik was laatst naar de kapper geweest en die heeft er 10cm vanaf gehaald… huilen dus! Ik heb gister msm pillen gehaald van de natuurwinkel ‘rima’. Er staat op dat je 2x per dag moet slikken. Klopt dit ook als het om haar gaat of klopt dit alleen als het gaat om gewrichten? http://www.gezondheidswinkel.nl/productdetails-30.aspx?ProductId=PROD130150&GroupID=GROUP39283&ParentGroupID=&ManufacturerId= ik heb alleen een goedkopere van 60 tabletten!

Pillen die je haar sneller laten groeien is onzin.

toch wil ik het proberen! bij een vriendin van me werkt het namelijk wel

ik dacht dat we het over keiharde drugs gingen hebben, hmm…

Dit is dan waarschijnlijk verbeelding of heeft ze te maken met iets anders. De groeisnelheid van je haar hangt samen met je gezondheid. Het kan zijn dat er iets van vitamine B in die pillen zitten. Als je vriendin last had van een vitamine B te kort en daardoor is aangevuld is te begrijpen dat het dan sneller is gaan groeien, maar ik zou niet onnodig pillen gaan slikken. Een overdosis vitamine B is namelijk niet goed voor en kan rottige gevolgen hebben.

Als je wilt dat je haar sneller groeit moet je hoofdhuid vaak masseren en je haar beter verzorgen zodat de kapper er niet meteen 10cm af hoef te knippen. Het masseren van je hoofdhuid stimuleert de bloedstroom waardoor stoffen voor de groei van haar sneller opgenomen kunnen worden door je haar.

Ja dat kan! Maar als het goed is, als je teveel vitaminen binnen krijgt, neemt je lichaam het extra niet meer op. Dus volgensmij is het helemaal niet zo erg. Hoofdhuid masseren begin ik vanaf vandaag mee met een bepaald serum wat ik bij de kapper heb gehaald

Niet helemaal waar hoor! Sommige vitamines zijn in water oplosbaar (zoals bvb vit C) en die plas je gewoon weer uit. Er zijn ook vitamines die in vet oplosbaar zijn (zoals vit A en D) en daarvan kun je dus wel degelijk een overdosis krijgen en dat is erg gevaarlijk, daar kun je flink ziek van worden. Bovendien zitten er in vitaminepillen ook andere bestanddelen (zoals ijzer, zink, calcium, etc) en daarvan is het ook erg slecht als je teveel binnenkrijgt.

Dus ga nou geen pillen slikken terwijl je ze niet nodig hebt. Bij mensen die zeggen dat het echt werkt, kunnen er twee oorzaken zijn: 1. het is de verbeelding of 2. diegene had een drastisch vitaminetekort doordat ze bvb nauwelijks at. Normaal gesproken hoef je namelijk echt niet eens veel of heel gezond te eten om genoeg vitaminen binnen te krijgen.

uhm er zitten alleen maar bi zwavel en vitaminen d in

Een teveel aan zwavel kan de (cel)groei remmen en een vitamine d overdosis is schadelijk. Oh en na ff Googlen ben ik erachter gekomen dat dit voornamelijk gebruikt wordt bij paarden (en ook honden en katten) en ja, in precies dezelfde samenstelling.

Maar jij bent overduidelijk vastbesloten dat je dit paardenmiddel wilt gaan slikken, dus ga vooral je gang. Ik snap niet precies wat je wilde horen in dit topic, als mensen antwoord geven op je vraag en zeggen dat het niet zal helpen, dat zeg je alleen ‘welles’. Maar op je 12e (gokje?) ben je vast oud & wijs genoeg om dit zelf te beslissen en alle adviezen en waarschuwingen gewoon lekker weg te wuiven :wink:

typefout trouwens, bedoelde vitamine b! ik weet het zelf ook niet en ben daarom naar verschillende apotheken geweest die me uiteindelijk allemaal hier op wezen, dus ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen en als ik merk dat het totaal niet werkt stop ik er mee!

Als ik jou was zou ik het helemaal niet doen. Zoals Dreamcatcherxx al zei remt het de groeicellen. Dus je kan beter wachten tot je helemaal ben uitgegroeid voordat je aan zoiets zou beginnen (21+). Als je zo graag vitamine B binnen wil krijgen zodat je haar meer bouwstoffen heeft om te kunnen groeien. Eet dan een banaan. Dat is beter dan die pillen.
Maar zoals ik al eerder zei, kan je beter gaan verdiepen in hoe jij je haar beter kan verzorgen zodat de volgende keer als jij naar de kapper ga niet meteen 10 cm af moet. Ik moet zelf hele rare dingen doen voordat de kapper vindt dat er 10cm af moet. Zelfs ondanks ik mijn haarverf.

ik begin met vitaminen b pillen, kan niet slecht zijn. Over dat kapper en alles dat klopt… Ben te lang niet naar de kapper geweest en gebruikte toen nog elke dag haarlak en alles… Niet meer doen dus en vaker naar de kapper!