mouwen cardigan uitgescheurd

hoi hoi iedereen!

sinds vorige week heb ik net een nieuwe cardigan, en er zat rek in de mouwen. Helaas is die rek er nu uitgegaan, en heb ik dus hele dikke slobbermouwen… hebben jullie nog een ideetje wat ik hier tegen kan doen?

alvastbedankt!

de mouwtjes oprollen?
staat vaak heel leuk ^^
wat voor cardigan is het?
je kan hem trouwens ook uitwassen en in de droger doen.
wil ook wel us helpen.

miss wassen in warm water ofzo, dat ze dan wat smaller worden?
tenminste, als ik een cardigan aanheb dan stroop ik altijd automatisch de mouwen omhoog en als ik m dan weer uit doe en omlaag stroop zeg maar zijn ze heel breed en zitten ze niet goed om mn pols, maar als ze dan de was ingaan zijn ze weer normaal zeg maar, als je snapt wat ik bedoel

heey! jaa misschien is dat een idee! gewoon ff in de was doen en zien wat er gebeurd! maar om de cardigan extra heet te wassen… ik denk dat ie dan krimpt… enneh het is een vila cardigan 30euro en een grijze… (je zou toch wel betere kwaliteit verw88 van zo’n prijs:$)

haha jaa dat wel

de meeste kleren lopen wel een beetje uit als je ze gedragen hebt toch? En als je ze dan in de was doet is het meestal wel weer weg. Als dat niet zo is kan je er denk ik ook niet heel veel aandoen…

Vila is niet zo’n goede kwaliteit: vorig seizoen zomerrokje gekocht die elastisch aanspande rond de taille → 1X in de was en al die elastiekjes losgeschoten doorheen de rok. Ik ben een halve dag bezig geweest om het allemaal te herstellen: 30 keer elastiek er terug doorhalen en vastmaken… :frowning_face:

Ik ben bang dat je toch meer geld moet betalen voor een vestje als je goede kwaliteit wilt verwachten tegenwoordig. Maar ik ken je probleem. Ik heb veel vestjes van de H&M en alle biesjes rekken uit als ik de mouwen opstroop. Maar ik heb 2 duurdere vestjes, 1 van Anna van Toor en 1 van Vanilia, en ik heb helemaal niks te klagen over die vestjes ook al stroop ik de mouwen op.
Maar wat al veel werd gezegd is idd wassen. Dat werkt altijd wel, maar hoe langer je het vestje heb, hoe sneller het weer uitrekt.
Er was ook een trucje er voor, maar ben vergeten wat die ook alweer was >.< Ik zal het is navragen!