Motivation Letter

Hoi,

Voor mijn opleiding moet ik een motivation letter insturen, maar ik heb heb geen flauw idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb al op internet gezocht maar ik word er niet echt wijzer van. Er moeten 5 punten in verwerkt worden en het moet in het engels.

Dat heb ik ook moeten doen drie jaar geleden. :'D Maar ik weet er niet meer zo heel veel van, alleen een paar dingen:

• deel je brief op in alinea’s, niet alleen leest dat makkelijker, maar je kan ook per alinea een onderwerp aansnijden
  • in de eerste alinea: stel jezelf (netjes voor) en vertel wat over je hobbies en hoe je bij de opleiding bent gekomen
  • dan heb je ook nog een alinea waarin je je motivatie voor de opleiding onderbouwd (iets met die 5 punten?), en je kan ook nog andere alinea’s erbij voegen want ik weet niet precies wat die 5 punten zijn ^^
  • eindig met een krachtige zin waarin je laat merken dat je er veel zin in hebt (net als de eerste zin van de brief eigenlijk)

Meer heb ik niet, maar ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. :slightly_smiling_face:

Hardstikke bedankt :slightly_smiling_face:

Voor welke studie is t? Ik heb dat vorig jaar ook moeten doen in het engels en moest het ook volgens een paar punten doen. Ik kan 'm anders wel naar je toesturen?

Dat dus, en let op je spelling! Verkeerde spelling komt erg onprofessioneel over.

IBMS