Motivatieloos...

Ik heb dus echt een serieus probleem. Ik zit nu in 3h/v en thuis werk ik echt voor geen ene zak. Ik raak afgeleid en als ik op mijn klokje kijk is het 15 min later. En ik heb wel ook tijd in de les om te werken maar bij sommige vakken gaat het zo rommelig dat ik als nog niks doe (deze periode is al bijna 3 weken begonnen en ik heb nog niks voor natuurkunde en Nederlands gedaan bijvoorbeeld). Ik ben wel van plan om na school langer te blijven in een zogenaamde ‘tweede keuze’ dat is dat er docenten van hun vak gewoon in een lokaal zitten waar je dan een proef kan doen of gewoon werk. Ik zit op Montessori onderwijs. Het is niet verplicht maar ik werk dan wel veel beter want ik zit dan alleen. Maar de derde is zoveel werk dat ik het dan niet allemaal afkrijg alsnog, Ik word dus eigenlijk verplicht om 's avonds en in het weekend werk te maken en te leren. Maar ik doe dat gewoon niet doordat ik al eerder genoemd heb dat ik supersnel afgeleid ben en uit mijn concentratie raak. Ik wel een eigen kamer maar nu veranderd dat ook binnenkort. Ik ga namelijk verhuizen. Mijn ouders hadden bedacht om het huis op te knappen maar er moet dus nog van alles gebeuren. Er staat alleen beneden een kamer die ik met mijn broertje moet delen. Niet echt handig dus. Heeft iemand tips? Ik werd namelijk de eerste periode al bijna overgeplaatst op havo omdat ze dus dachten dat ik het niet aankan maar ik wil het wel graag. HELP ME I’M DESPERATE!

Up! Heb het probleem ook maar dan in vwo6…niet echt handig

*Ongemotiveerd

Ik weet niet of je al weet wat je na de havo wilt doen, maar toen ik eenmaal wist waar ik het voor deed en wat ik wou worden, ging het een stuk makkelijker met leren en huiswerk maken.

Ik heb hetzelfde probleem, in vwo 5. Ik heb binnenkort een gesprek met mn mentor omdat ik er zelf niet meer uit kom. Misschien kun jij dat ook gaan doen?
Succes iig!

Ik heb hetzelfde probleem in 6vwo… absoluut niet handig.
Zelf heb ik nog niet echt een oplossing gevonden, maar na mijn niet al te beste cijfers van laatste SE week ben ik naar mn ouders en mentor gegaan. Zij helpen me nu (als t ware als een klein kind :stuck_out_tongue: ) door me te helpen met in delen en controleren wat ik heb gedaan enzo. miss een oplossing?