Motivatiebrief

Voor mijn opleiding moet ik een motivatiebrief schrijven,
Nu weet ik wat een motivatiebrief is, maar ik ben een beetje inspiratie loos…
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe ik moet beginnen en waar ik zoal over kan vertellen,
Opleiding is artiest (musical)

xx

Het is de bedoeling dat de brief kort en bondig is. In de 1e alinea vertel je waarom je een brief schrijft, 2e alinea bijvoorbeeld waarom je die opleiding hebt gekozen en waarom die school en waarom jij denkt dat jij geschikt bent voor die opleiding. Zoiets?

Oh dankje!! :slightly_smiling_face:

Alvast succes, hopelijk word je aangenomen! Ik heb mijn motivatie brief lekker kort gehouden. Zorg ervoor dat je lekker enthousiast over komt. Verder moet je er gewoon voor zorgen dat erin staat waarom je geschikt bent voor de opleiding, wat je verwacht, wat je bijdrage kan zijn aan de school en ga zo maar door! (:

Ohja dat moet ik ook nog doen… pfff lastig

In mijn motivatiebrief moest ik zetten, wat ik interessant vond aan het beroep, wat ik verwachtte van het beroep, wat ik verwachtte van de opleiding, wat ik al gedaan had om me voor te bereiden op de opleiding, een korte schets van mijn activiteiten tot nu toe. (dus school, diploma’s, werk ervaring etc) en om nog mijn 2 beste kanten/eigenschappen te beschrijven aan de hand van een voorbeeld.