Motivatiebrief stage in het ziekenhuis

Hoi meiden wie wil mijn motivatiebrief nakijken?

Betreft: Motivatie stage MBO Verpleegkunde

Geachte Mevrouw ****

Met deze brief hoop ik u ervan te overtuigen dat ik een geschikte student ben voor een stageplaats in het LUMC voor de functie van een verpleegkundige. Mijn naam is *****, studente aan het ****

De reden dat ik een klinische stageplaats wil volgen is, omdat ik denk dat ik veel kan leren op het gebied van communicatieve vaardigheden en ik het ziekenhuis wil ontdekken, omdat mijn plan voor de toekomst is om te werken in het ziekenhuis.

Ik heb geen 9 tot 17 mentaliteit en ben bereid elke dag van de week paraat te staan. Ik ben leergierig en ontvang graag feedback, zodat ik kan werken aan mijn leerproces. Ik heb een professionele beroepshouding. Dit is te zien aan dat ik assertief ben en mijn verantwoordelijkheden neem. Ik toon mijn betrokkenheid bij de zorgvragers, als zij mij nodig hebben zal ik klaar voor hun staan. Ik heb een pro actieve houding, dit kun je zien aan dat ik meedenk als er problemen ontstaan op bijvoorbeeld de werkvloer om verdere problemen te voorkomen.

Mijn doel voor een klinische stage is kennis te krijgen over ziektebeelden en mijn communicatieve vaardigheden verbeteren. De verwachtingen die ik van een klinische stage heb is dat ik veel met artsen te maken zal krijgen en veel verschillende zorgvragers met verschillende ziektebeelden te zien krijg.

Ik hoop in een persoonlijk gesprek mijn motivatie verder toe te lichten.

Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Ik heb zelf geen ervaring in de zorg dus heb je brief niet inhoudelijk bekeken, maar heb wat grammaticale fouten/dingen die volgens mij niet zo lekker lopen aangepast. Ik vind het zelf wel een goede en uitgebreide motivatie, maar zoals ik dus al zei heb ik er eigenlijk weinig verstand van.

et deze brief hoop ik u ervan te overtuigen dat ik een geschikte student ben voor een stageplaats in het LUMC voor de functie van een verpleegkundige. Mijn naam is *****, studente aan het ****[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]De reden dat ik een klinische stageplaats wil volgen is, omdat ik denk dat ik veel kan leren op het gebied van communicatieve vaardigheden. Ook wil ik het ziekenhuis wil ontdekken, omdat mijn plan voor de toekomst is om te werken in het ziekenhuis.[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]Ik heb geen 9 tot 17 mentaliteit en ben bereid elke dag van de week paraat te staan. Ik ben leergierig en ontvang graag feedback, zodat ik kan werken aan mijn leerproces. Ik heb een professionele beroepshouding. Dit is te zien aan het feit dat ik assertief ben en mijn verantwoordelijkheden neem. Ik toon mijn betrokkenheid bij de zorgvragers, als zij mij nodig hebben zal ik klaar voor hun klaar staan. Ik heb een proactieve houding, dit kun je zien aan het feitdat ik meedenk als er bijvoorbeeld problemen ontstaan op bijvoorbeeld de werkvloer om verdere problemen te voorkomen.[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]Mijn doel voor een klinische stage is kennis te krijgen over ziektebeelden en mijn communicatieve vaardigheden te verbeteren. De verwachtingen die ik van een klinische stage heb is dat ik veel met artsen te maken zal krijgen en veel verschillende zorgvragers met verschillende ziektebeelden te zien krijg.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]

Ik zou inderdaad je zinsopbouw/spelling nog eens goed controleren.

Vind dat je een mooie basis in je brief hebt, maar zou er nog wel een aantal dingen in veranderen. Let vooral op je zinsopbouw, ik heb je een paar alternatieven gegeven in bovenstaande brief. Hoop dat je er wat mee kunt.

Misschien is het een goed idee om een CV toe te voegen? Dit geeft altijd wel een extra beeld van jou en kan je net het voordeel van de twijfel geven (ook al gaat het maar om een stage).

Bovengenoemde tips! Ik zou ook het deel 'Met deze brief hoop ik u ervan te overtuigen ‘’ weglaten, want dat spreekt eigenlijk al voor zich. Dus eerder beginnen met iets als:
'Mijn naam is ***** en ik ben studente aan het ****. Ik ben *** jaar en woon in ***. Ik zou heel graag een stageplaats willen in het LUMC voor de functie van verpleegkundige.

Verder vind ik je taalgebruik en argumenten heel passend.

Ik zou ook woorden als “ik hoop” en “ik denk dat” weghalen, dat komt onzeker over.

Super bedankt meiden, ik heb m opgestuurd met CV erbij.

Oh, ik zie dat je hem al gestuurd hebt. Ik krijg zelf altijd een beetje de kriebels van ‘ik heb geen 9-tot-5 mentaliteit’, zo cliché. :’)

Ach, kan er nu niks meer aan veranderen.

Hoop dat ik snel wat hoor.