Motivatiebrief opleiding

Ik moet voor mijn (hoop ik) opleiding een motivatiebrief schrijven. Ik twijfel alleen nog een beetje aan de inhoud, de opbouw en de taalgebruik/spelling. Kunnen jullie mij misschien puntjes geven die ik nog moet verbeteren? Dankjulliewel :kissing:

Geachte meneer/mevrouw,

Mijn naam is Leila … en ik ben 17 jaar oud. In de brief die naar mij gestuurd is, wordt er verzocht een motivatiebrief te schrijven. Vandaar deze brief. Tijdens het proefstuderen was ik zeer geïnteresseerd naar de opleiding Communicatie. Deze opleiding zie ik als een mooi begin van mijn carrière.

Momenteel zit ik in het laatste jaar van de HAVO op de … te … Mijn profielwerkstuk ging over het gebruik van sociale media en IPad’s in de klas en op school. Ik was van plan om er een echte plan van te maken en het daadwerkelijk in te voeren, maar door gebrek aan tijd, geld en belangstelling kon het niet worden uitgevoerd.

De reden waarom ik kies voor de opleiding Communicatie is omdat ik al mijn kwaliteiten kan uiten. Buiten theorie krijgen we natuurlijk ook praktijk lessen, dit motiveert mij nog meer, omdat ik het dan daadwerkelijk uit kan voeren. Ik ben zeer geschikt voor deze opleiding, omdat ik mij kan inleven in andere mensen, en zo kan ik mijn ideeën/plannen aanpassen naar de wil van de consumenten. Ook ben ik iemand die zelfstandig kan werken, maar ook in teamverband. Ik ben zeer creatief en doelgericht. Daarnaast vind ik het een uitdaging om voor bedrijven te werken en een in breng te hebben in de behoeftes van de consument.

Natuurlijk zijn mijn kwaliteiten alleen, niet voldoende om het te maken in de wereld van communicatie en marketing, daarom zie ik deze opleiding als een ideale manier om mijn kwaliteiten verder te ontwikkelen. En hierdoor uiteindelijk een carrière op te bouwen.

Ik hoop dat ik u voldoende geïnformeerd heb. Bij verdere vragen hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groet,
Leila …….

Ik zou van “omdat ik het dan daadwerkelijk uit kan voeren.” “omdat ik de theorie dan ook in de praktijk kan toepassen.” ofzoiets maken, “het” is nogal vaag, waardoor de hele zin meteen niet zo fijn meer klinkt. En is het niet iPad ipv IPad? Geen idee of dit verder echt belangrijk is hoor, maar het ziet er misschien wat netter uit.

Ik vind je intro een beetje gek en dat stuk over de havo ook. Waarom meteen vertellen dat iets niet gelukt is? Kun je net zo goed weglaten.

Ik vind de gehele brief niet echt lekker lopen. De eerste alinea loopt al niet erg lekker. Verder vraag ik me inderdaad af waarom je je pws vermeld met het gegeven dat je plan niet gelukt is, kan je beter weglaten of meer uitleggen over je pws en hoe dat aansluit op de studie die je wilt doen. Verder komt bij mij het stukje waarin je uitlegt waarom je graag die studie wilt doen nogal chaotisch over.
Ik zou er dus nog even goed naar kijken voor je je brief verstuurd.