motivatie, waar ben je?

Hoi meiden,

Ik moet echt even mn ei kwijt.
Ik doe een hartstikke leuke maar ontzettend zware opleiding. de afgelopen 10 weken heb ik letterlijk van 9 uur s ochtend tot 10 uur s avonds aan school gezeten.
Momenteel ben ik totaal niet gemotiveerd. Daardoor heb ik ook 0 concentratie.
Ik doe ontzettend me best want ik wil dit heel graag doen, maar het lukt me gewoon niet om ckbcentratie en motivatie te vinden?
Ik word er zo moe van, want ik wil t wel heel graag. Het liefste hang ik momenteel lui op de bank en kijk ik televisie.

Heeft iemand oppeppertjes waardoor ik er weer tegenaan kan? :slightly_smiling_face:
Dank je wel.

Liefs!

Misschien moet je juist gewoon een keer lekker op de bank hangen en televisie kijken? Dan kun je er morgen weer tegenaan!

9 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds?
Ik bedoel dit helemaal niet gemeen want ik heb ontzettend respect voor je dat je zoveel tijd aan studie besteed, maar is de opleiding dan misschien niet te zwaar voor je of vraag je misschien gewoon teveel van jezelf?

De oppepper die voor mij vaak werkt is mezelf eens een avond te verwennen en lekker een tv-serie te gaan kijken die ik nog steeds wil kijken, of een boek te lezen wat ik nog lekker wil lezen. Vooral als ik dat lekker in bed kan doen met een beker warme chocolademelk en wat truffelkruidnoten :3

Het is soms ook moeilijk om motivatie/concentratie te vinden, vooral als de vakken toevallig eens wat minder leuk zijn of dingen tegenzitten… Wees dan niet bang om dan toch even dat avondje lui op de bank te zitten, want als dat betekent dat je de dag daarna 2 keer zo effectief bent dan maak je die tijd meer dan goed!

Overigens wel respect voor hoeveel tijd je eraan besteedt… het is in ieder geval duidelijk dat je je maximaal inzet voor wat je nu aan het doen bent. Misschien dat al deze lof voor je inzet ook een beetje motiverend werkt omdat het bevestigt dat je op het goede pad zit? :3

af en toe mag je best eens zo’n anticoncentratiedag hebben, zoals ik dat altijd noem. heb ik ook af en toe. als je goed plant, kun je je best een dagje luieren veroorloven.

Goed topic… Aangezien mijn motivatie voor school op het moment ook ergens in de oudste aardlagen verborgen zit ofzo. :’)

ah dat heb ik ook, ik doe amper iets en dan die laatste paar dagen voor n tentamen zit ik te blokken als een gek…

Het feit dat je het zo graag wil halen, is dat geen motivatie genoeg?
Voor mij wel in elk geval…

Zo… Ik vind van 9 uur s’ochtends tot 10 uur s’avonds weel heel erg veel. Ik kan mezelf daar echt niet toe aan zetten.

Wat de rest boven mij ook zegt, je moet niks gaan forceren! Lukt het niet, dan lukt het niet. Dan ga je lekker bankhangen en vroeg naar bed. Wat mij part sta je dan wat eerder op om de tijd in te halen.
Bovendien is het ook fijn om te visualiseren. Schrijf je dromen op. Wat wil je bereiken, hoe ga je dat bereiken. En als je die droombaan hebt, wat voor mogelijkheden zijn er dan :grinning: Dat motiveert mij echt enorm!

Succes met je opleiding!

Hoi allemaal!

Ja ik snap ook niet waar ik die motivatie vandaan haalde hoor :stuck_out_tongue: van 9 tot 10. Op dit moment lukt dat me ook echt niet.
Ik denk niet dat de opleiding te zwaar is, omdat mijn medestudenten er ook ontzettend lang mer bezig zijn en ik wel goede cijfers heb gehaald.

Ik denk dat ik me ga orienteren wat voor capaciteiten ik moet hebben voor mn toekomstige baan, zodat ik die in deze 4 jaar kan ontwikkelen.

Ik ben ontzettend moe, maarja dat ligt denk ik ook aan het weer. Ik merk namelijk dat ik ontzettende moeite heb om s ochtends in het donker op te staan.

Dank je wel voor alle lieve berichtjes!
Als je nog tips heb kan je die altijd plaatsen, helpt mij en anderen enorm :grinning: