Motivatie, waar ben je :-o?

Dag ladies,

Ik kamp met een studieprobleem. Nouja, probleem, het is maar wat je een probleem kunt noemen.

Ik zit ermee dat mijn motivatie voor school weg is. Ik leer bijna nooit en haal gewoon voldoendes (7ens, 8ens, 9ens). Ik doe eigenlijk ook gewoon heel weinig voor school, gewoonweg omdat ik er niets aan vind. De school doet eigenlijk ook vrij kut. Er wordt niets geregeld, organisatie is BARSLECHT, ik ga snel door de leerstof heen… Maar het probleem; sinds ik stage heb gelopen bij de apotheek (en ik daar ook een contract gekregen heb) vind ik werken dus veel leuker, want mijn stage heeft mij wel motivatie gegeven om voor het beroep apothekersassistente te gaan.

Ik ben voor BBL nog te jong (je moet er 20 voor zijn en over een half jaar ben ik dat dus). Gezien ik nog maar een jaartje hoef (volgend jaar meesterproeves), is een verkort traject niet onmogelijk, maar zal wel heel zwaar zijn…

Mijn motivatie voor school is dus weg. Hoe kan ik deze zien op te krikken, voordat ik misschien in de problemen kan komen?

Dank jullie wel!

Ik zou toch dat verkorttraject proberen als je zegt dat je nu niets aan school doet en toch voldoendes haalt!

^

Ik zou dat ook graag willen, alleen mijn studie loopbaan begeleider houdt me tegen :pensive:’’ Vandaar dat ik al zei; het is niet onmogelijk…

In jouw geval had ik veel gespijbeld omdat je zelf zegt dat je alsnog goede cijfers haalt. Maarja geen idee of dit nou een goede manier is om je motivatie terug te krijgen, zo wordt 't alleen maar erger denk ik xD.

Nah, ik mag van mn mama wel redelijk vaak thuisblijven en werk ik thuis aan school. Het jammere is dat ik minimaal 90% aanwezig moet zijn om over te gaan.

Je lessen volgen, leerstof biijhouden en in je vrije tijd gaan werken.

Zou willen dat ik jouw denkvermogen had.