Motivatie om af te vallen/gezonder te eten

Wat is jullie motivatie om af te vallen en/of gezonder te eten?

Ik ben soms een paar dagen heel goed bezig en dan wordt ik weer heel depri en ga ik weer ongezond zitten eten. Sporten is niet echt het probleem ofzo. Vervolgens baal ik heeel erg omdat ik zo graag wil afvallen.

Sorry als hier al een topic over is.

Dit is zo herkenbaar! De ene keer ben ik super streng bezig en dan ben ik er na een paar dagen helemaal klaar mee en dan kan ik me volvreten en heb ik super veel spijt en begint het hele riedeltje weer opnieuw. Wat ik meestal doe:

• Denken aan hoe ik eruit zou zien als ik slanker en gespierder ben
  • Naar mijn buik in de spiegel kijken. Een motivatie om niet dat ene koekje te eten

Oja bij de tweede heb ik heel erg het gevoel dat als ik wél zou eten, dat mijn buik dan uitgaat zetten en als je dan afvalt dat je overtollig vel hebt. (dat heb je alleen als als je echt super veel vet kwijtgeraakt bent)

Die tweede is misschien niet de prettigste manier, maar het werkt wel

Handig dan om bij een spiegel in de buurt te zijn als ik een vreetbui heb haha.

Ik merk dat ik vooruit ga als ik sport en gezond eet, en achteruit ga als ik dat niet doe. Dat is voor mij eigenlijk motivatie genoeg. Ook krijg ik veel meer energie van bewegen en goede voeding dan van bankhangen en junkfood, waardoor ik ook meer zin heb om naar de sportschool te gaan.

En discipline. Je hebt een doel, zegt dat je heel graag wil afvallen. Dus denk eens na, wat wil je liever: afvallen (en je goed voelen), of die zak chips, waar je later spijt van hebt? Als je echt moeite hebt met lekkere dingen laten staan kun je ook voor vaste snackmomenten kiezen, bijvoorbeeld twee keer per week iets ‘ongezonds’. Dan houd je het gezond eten tussen die momenten in misschien makkelijker vol.