Motivatie nodig, help!

Als je honger krijgt moet water drinken want dat vult. Of kauwgom eten met een supersterke mintsmaak, zolang je dan die kauwgom hebt kan je niks anders eten en na die kauwgom smaakt alles wat je eet raar.
Ik wil ook een beetje afvallen, maar ik kan echt niet goed ontbijten 's ochtends, meer dan een botherham krijg ik niet weg. Dan is het echt moeilijk om niet te gaan snoepen xD

[i] Ik ben ook heel erg bezig met mijn gewicht want ik heb ook een beetje overgewicht,
Maar bij mij kwam 't door de Cola en chips,.
Als ik thuis kwam van school ofzo pakte ik een fles cola, en als er chips lag een zak chips.
Van de cola heb ik : Chrystal clear gemaakt.
Dus geen cola meer maar dat.
( vult goed waardoor je ook minder honger hebt. )
Smorgens gewoon eten.
en s’avonds ook natuurlijk!
En als ik honger heb tussen de middag,
Pak ik een rijstwafel.
En of het helpt?

Ik ben al 5kilo kwijt! [/i]

Is ook logisch, in fastfood en al die zooi zit troep waar je verslaafd aan raakt…
Probeer om je eetpatroon te veranderen: gezonde(re) dingen te eten. En bewegen. Zoek een afleiding zodat je er niet constant aan denkt.

ik heb dat ook een hele tijd gehad maar nu begint het te vlotten. je moet gewoon gezonde dingen zoeken die je lekker vind. in de zomer vind ik dat zelf wel makkelijker dan in de winter met al dat lekker fruit :stuck_out_tongue: zo heb ik nu bv in plaats van een zak chips een bakje aardbeien gekocht <3 ik zou ook niet ineens met alles stoppen als ik jou was. dat kon ik ook nooit. dan kreeg ik het gevoel van “oh nee, ik mag nooit meer chips/koekjes/… nog een laatste keer dan!” maar er kwamen altijd maar laatste keren bij :wink: nu mag ik savonds bij mijn thee na het eten gewoon 1 chocolaatje nemen. in de weekend mag ik ook wat meer van mezelf. dan mag ik bv een zak chips kopen. maar daar moet ik dan wel de weekend mee doen. op deze manier kan ik het wel volhouden omdat ik toch nog lekkere dingen mag eten van mezelf, gewoon minder. en dat compenseer ik dan bv met lekker fruit :wink:
wat ook helpt trouwens: als je toch in de verleiding komt moet je jezelf eens bedenken: wat is het beste? dat je nu die chips koopt/opeet voor de heb en je daarna superrot voelt, of dat je nee zegt, afvalt en ook nog eens trots kan zijn op je doorzettingsvermogen? dat bedenk ik me altijd als iemand me iets aanbied als ik eigenlijk geen honger heb maar dat ik gewoon zou opeten voor de heb. dan laat ik het makkelijker staan :wink:

Tussendoortjes zijn voor een mens helemaal niet zo goed. “vroeger” at men bijna geen tussendoortjes en nu heb je al die rare “verantwoorde tussendoortjes” die ook niet eens zo goed zijn (bijv. 1 sultana naturelkoekje bevat 56kcal, maar iedereen eet ze alledrie tegelijk). Het beste kan je dus daar op bezuinigen.
Dat kan je doen door bijv je ontbijt uit te spreiden over de ochtend, zodat er niet zo veel tijd tussen ontbijt en lunch zit. Of enorm vezelrijk ontbijten (volkorenbrood, muesli (geen cruesli!) en fruit) zodat je goed vol zit. En doe alles in stapjes! begin dus eerst 's ochtends geen tussendoortje te nemen. als dat goed gaat en in je systeem zit, kan je aan je middagtussendoortje gaan.