Motivatie nodig, help!

Hoi iedereen!

Ik heb een beetje een probleem…
Ik zal wel de duizendste zijn of zo, dat weet ik ook wel, maar over dit onderwerp, écht dit onderwerp kon ik niets vinden. Het zit zo:
ik wil graag een beetje afvallen maar ik heb niet zoveel motivatie.
en ik hoor jullie al denken: ‘als je het écht wil, dan lukt het wel’ maar zo zit het bij mij niet. Ik wil echt wel afvallen en ik baal zelf best wel van die overtollige kilootjes, maar het lijkt net alsof ik gewoon eetverslaafd ben of zo =|. Elke keer als ik iets te eten kán kopen of krijgen dan neem ik het.

Mijn vraag:
hebben jullie tips? Waardoor je minder honger krijgt of een soort motivatie-talk (whaha dat woord xD) of zo? Moet ik het afbouwen of juist in een keer minder gaan eten?

Alvast bedankt! <3

Langzaam afbouwen.
Skip nooit alle tussendoortjes, dat houd je nooit vol.
Eet bijvoorbeeld alleen 's avonds een koekje, zo heb je iets om naar uit te kijken.

Je moet goed ontbijten, dit zorgt ervoor dat je minder snel naar ‘slechte’ dingen grijpt.

Dat is het wel ongeveer.

Dank je! Maar wat is een ‘goed’ ontbijt eigenlijk? want veel mensen zeggen dat 2 crackers genoeg is en anderen eten minstens 4 boterhammen…

argh, zelfde probleem. Ammaar eventjes motivatie, maar ook zoveel zinin eten!<3

ja he! Ik heb dan ook wel motivatie, maar dan zie ik iets lekkers en dan denk ik: ‘aaaah kan wel een keertje!’ maar als ik dat blijf denken dan gaat dat zo door :pensive:

Twee crackers is ECHT te weinig.
Ik dacht dat je iets van twee bruineboterhammen met een laagje magerine met beleg, een glas melk en iets van fruit (fruitsap kan ook) moest nemen.

ben ook bezig met afvallen, als ik iets lekkers aangeboden krijg ofzo denk ik gewoon altijd: niet doen! denk aan de zomer! en aan mooie dunne meisjes! XD
werkt wel redelijk bij mij tot nu toe.

verder geen tips, dus UP

Het is wel zo dat iedereen anders is, dus iedereen heeft een ander goed ontbijt. Niet dat het goed is als je met een kiwi ontbijt ofzo, maar ik denk dat je, als je goed wilt ontbijten, gewoon naar je lichaam moet luisteren :slightly_smiling_face:

& misschien, als je op het punt staat om iets wat minder gezond is te nemen, je proberen voor te stellen hoe je je voelt als je het zou nemen. Weer een aaaargh moment waarschijnlijk. En wat als je het niet neemt? Dan voel je je waarschijnlijk heel goed haha :slightly_smiling_face:
Bewuster worden van wat je eet. Denk ik. :stuck_out_tongue:

Het klopt wel dat het ‘ideale’ ontbijt er voor iedereen anders uitziet, maar ik dacht dat twee boterhammen+melk+fruit toch wel het ‘gemiddelde’ is zeg maar.

ik neem aan dat ik aan 2 crackertjes in iedergeval niet genoeg heb! whaha. xD

maar UP
want ik wil wat meer tips :33

afleiding zoeken helpt! zodra je trek in lekkers krijgt iets gaan doen wat je leuk vind.
Tanden poetsen! haha, van tandpasta hoef ik daarna echt niets meer te eten dus zodra ik trek krijg poets ik me tanden.
En als je wil afvallen helpt sporten natuurlijk, als je wat meer sport maakt dat extra koekje niet veel uit, die verbrand je toch wel weer.

Als ik zin kreeg in wat lekkers ging ik water drinken. Nu kan ik niet meer zonder water, het is zooo lekker zacht vergeleken met frisdrank, en een heel stuk lekkerder. En gewoon… perfect voor mij nu. & Ik kan nu ook nog gewoon veel chocola oid eten :’].
Ook als ik bv chocola op heb, drink ik nog een glas of een paar glazen water.

het heeft echt geen nut om (bijna) niets te gaan eten,
je moet juist meer sporten en bewegen.
en natuurlijk de snoeptrommel met rust laten…

Wat ik doe als ik honger krijg neem ik een glas lauw water. Het is echt super vies maar je hebt daarna geen honger meer~!

aaawh dankje voor al jullie tips!

Ik drink sowieso bijna geen frisdrank met suiker, alles light. Mijn vader heeft suikerziekte, dus dat hebben we dan niet eens in huis. En met suiker lust ik ook niet [/raar], whaha.
maar echt bedankt voor de tips!

Véél water drinken. Ik zou niet minder gaan eten maar juist meer. Probeer om de 3 uur iets te eten, maar niet zo veel als je gewoonlijk mss zou doen. Dan heb je de hele dag niet honger en eet je ook niet zoveel bij een ‘hoofdmaaltijd’. Af en toe ongezond is ook niet erg, als je de hele week geen bakje chips mag eten of een dropje dan hou je dat ook niet vol. Compenseer het alleen, verwen jezelf met iets lekkers om de 3/4 dagen ofzo, of nog beter een keer in de week. Van één keer iets ongezonds word je niet dik, van blijvend snoepen wel :0

Als je zin hebt in zoet moet je zo´n perenijsje (of in ieder geval een waterijsje) pakken! Of gewoon fruit!
Dat van dat lauwe water ga ik ook eens proberen trouwens, ik heb er ook wel moeite mee

ik printte me altijd in dat ik ‘ongezonde/lekkere’ dingen niet meer luste!
En zet een potje yoghurt in de diepvries :slightly_smiling_face: weinig calorieën en dan heb je een lekker ijsje waarmee je toch eventjes verderkan.

Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb dit gedaan: ik heb redens opgezocht waarom ik wil afvallen ( er 32 ) en heb deze in een mooi kleurtje gezet enz. (en helemaal vanonder aan het blad nog een kleine zin zoals ‘en, zou je nu echt wel iets eten?’ ) en dan heb ik deze uitgeprint en opgehangen op een plaats die heel zichtbaar is, en telkens als ik zin heb in iets dan ga ik altijd eerst naar dat blad en lees ik ze allemaal! ( als je geen tijd hebt er een paar dan ;p ) en dan denk ik dat ik het beter niet zou doen en dan eet ik ook niets tussendoor. ( en als je op school bent en je hebt daar zin in iets steek dan een briefje in je boekentas). Zo dat is mijn tip (: (ahja als je geen zin hebt om al die 'motivatie’s, redenen om af te vallen, … wilt opzoeken vraag ze dan even en ik geef ze je)

groetjes! xx

Afbouwen, goed voor jezelf blijven zorgen (geen honger lijden, das nergens voor nodig), ongezonde tussendoortjes vervangen door gezonde en veel sporten :grinning:
Als je honger hebt (jeweetwel van die middagtrek) neem dan iets gezonds bijv een appel.
Maar goed zelf heb ik er eigenlijk ook niet de motivatie voor :blush: