Motivatie nodig? food-sport anonieme instagramnetwerk!

Ik zie dat veel meiden op zoek zijn naar een groepsapp om elkaar te motiveren gezond te eten en te bewegen. Helaas is het moeilijk om zo een groep binnen te komen en motivatie van anderen is nog steeds nodig… Daarom ben ik een instagramaccount begonnen waar ik dagelijks mijn maaltijden en sportsessies bijhoud (incl kcal) om mezelf te motiveren waar ik mee bezig ben en dit vol te houden. De bedoeling is dan ook elke dag een foto te plaatsen van mijn ontbijt, lunch en avondeten. Ik volg daarnaast ook allerlei fitworld influencers en foodinsta’s voor gezond eten/bewegen

Ik heb een persoonlijke insta, maar heb er een tweede anonieme account bijgemaakt omdat ik niet met mijn gezicht op de foto wil qua bezig zijn met eten en sporten.

Zijn er meiden die met mij mee willen doen? :slightly_smiling_face:

Super leuk idee dit! Ik heb zelf ook een tweede instagramaccount aangemaakt die in het teken staat van sporten en gezond eten. Bijna een jaar geleden aangemaakt en het motiveert mij erg als ik andere mensen zie sporten en gezond zie eten op insta. Daarnaast is de support ook echt geweldig. Ik doe zelf al bijna een jaar BBG (een sport programma gemaakt door Kayla Itsines) en doe sinds de zomer ook aan hardlopen. Zou het erg leuk vinden om meer (Nederlandse) meisjes te volgen die dezelfde passie hebben als ik (maakt niet uit wat voor sport je doet, of hoe lang je al sport!)
Heb zelf in een whatsapp groep gezeten om ‘elkaar te motiveren’, maar merkte dat het daar nauwelijks echt over sporten en gezond eten ging. Er werd voornamelijk over andere dingen gepraat terwijl ik echt mensen zoek die me kunnen motiveren!
Anyways, lang verhaal kort haha: een instagramaccount aanmaken werkt echt zo motiverend, en ik vind het dus ook een erg leuk idee om elkaar hierop te volgen! Zelf kunnen jullie me volgen op sterre.bbg! :hugs:

Ik ben je meteen gaan volgen sterre! superprofessionele account heb je al :stuck_out_tongue:! ik zelf heet kassandraskcal
Het is inderdaad supermotiverend om alleen fotos te zien van andere sporters en wat zij eten. Dit leidt je gewoon neit af van waar je mee bezig bent. Ik merk wel dat er een echt een elitaire wereld is van fitgirlnl, waabrij je ziet dat hun accounts echt gesponsord worden. Lijkt me leuk om met Nederlandse meisjes te netwerken die niet gesponsord worden, maar voor hun eigen doel sporten en gezond eten.
VInd het fijne aan Instagram dat je er makkelijk op klikt en foto’s minder tijd kosten om te "lezen"en met girlscene forum en andere sites vindt ik het toch vervelend dat er meer geschreven wordt dan er foto’s zijn. Dat scheelt gewoon echt in tijd en directe motivatie, want wat je ziet blijft veel beter hangen en inspireert ook meer

Ik heb zelf nooit in zo een motivatie-app gezeten, maar dat is dus niet zo nuttig?

P.s: hoe bevalt het progromma van Kayla na zo een lange tijd? ik heb het twee jaar geleden twee weken volgehouden oops… Ben nu 3-4 keer in de week in de sportschool en heb via de technogym-mywellness app een eigen trainingsprogramma. Na een half jaar ben ik dit zelf gaan aanpassen aan de apparaten die ik chill vindt. Ik doe nu 25 minuten powerlifting en 40 minuten cardio per trainingssessie. Hoe doe jij dit?

Hi! Ik heb ook een fit insta account, deze is overigens niet anoniem. Ik heet @fitbeautysas , ik zal jullie ook gaan volgen

Jaaaa ik wil ook echt normale nederlandse meisjes volgen die niet betaald krijgen voor wat ze op Insta zetten, haha. Ik ben nét begonnen met mijn aparte account, iceteacin.

@Kassandraxx Leuk! Ik zal straks even kijken of ik je al terug gevolgd heb, zo niet dan doe ik dat gelijk even! De motivatie-app waar ik toen in zat vond ik eerlijk gezegd helemaal niks. Ik had het idee dat de meiden wel gezonder wilden worden (door meer te sporten en gezonder te eten) maar er geen motivatie voor hadden en het dus niet deden. Er werd dus alleen maar over andere onderwerpen gepraat. Ik zit nu sinds een aantal dagen in een whatsapp groep met meiden die ik ken via instagram. Veel van hen doen BBG. Allemaal zijn ze echter daadwerkelijk bezig met sporten en gezond eten wat dan weer wel motiveert. Ook altijd handig om elkaar vragen te kunnen stellen. Het ligt er dus maar aan met wie je in zo’n groepsapp zit denk ik. Ik vind het programma van Kayla na een jaar nog steeds erg leuk. Het is natuurlijk wel veel hetzelfde, maar dat is soms juist leuk omdat je jezelf beter ziet worden. Opzich vind ik het niet saai worden in ieder geval.
De sportschool met een trainingsprogramma lijkt me ook erg tof moet ik zeggen. Zelf sport ik altijd thuis en heb ik geen abonnement op de sportschool. Eerlijk gezegd alleen maar omdat iedereen die ik ken naar de dichtstbijzijnde sportschool gaat en ik daar niet op zit te wachten. Zelf doe ik drie keer in de week BBG, een paar keer per week hardlopen (ligt eraan hoe het zit met school, nu het vroeg donker wordt maar een keer in de week maar ik probeer altijd twee keer. Nu in de vakantie ga ik zelfs drie keer) en ik fiets elke dag naar school (in totaal 12 km per schooldag). :wink:

Ik heb er ook een! Healthylifemoon :slightly_smiling_face:

Ik heb pas eentje aangemaakt! Dus momenteel is het nog leeg, maar daar ga ik natuurlijk verandering in maken!
https://www.instagram.com/get.sweaty/

Wat leuk ik volg al bijna iedereen dit is mijn insta.
https://www.instagram.com/tesshealthylifestyle/

Zo nu heb ik allemaal nieuwe accounts om te volgen en motivatie vandaan te halen. Helemaal leuk:)