Motivatie maak je zelf, behalve ik.

schema’s, regels. Het helpt niet. Hoe krijg ik motivatie?

Ik zou dan niet echt weten wat er mis zou zijn… Ik ben snel afgeleid, maar als ik alles weg leg vind ik zelfs de muur nog leuker dan alles.

Dit heb ik ook, zo loop ik nu stage.
En ik ben nog niet eens op de helft van me stage opdrachten, terwijl ik al 8 week heb gehad en nog maar 2 te gaan.

zó slecht! maar ik heb 0,0 motivatie.

Ik kan ook nergens motivatie voor opbrengen, helaas. Maar ik heb dan ook waarschijnlijk ADD.

Dus er is helemaal niets dat je wilt bereiken ?
Stel je wilt later chirurg worden omdat je levens wil redden, nou. Dat is onmogelijk zonder opleiding. Dan is dat toch je motivatie. Als je in je bed ligt op een vrije zondag maar je hebt honger, dan is je motivatie om op te staan eten. Als je geen motivatie hebt zou je denken dat je gewoon lui bent of geen doel in het leven hebt. Ik heb nog nooit gehoord van een motivatiestoornis. Ga anders langs de huisarts ?
Je zei toch dat je een strakke buik wilde ? Dat hoort je motivatie tot trainen te zijn dus ik snap het niet helemaal…
Maargoed ik ben geen dokter dus negeer deze reactie anders maar.

Als ik 's morgens in bed lig en ik heb honger wacht ik gewoon tot ik geen zin meer heb om te blijven liggen of naar de wc moet.
Als ik sit-ups wil doen denk ik… laat maar…

Ik weet dat niks vanzelf gaat, maar ik ben gewoon heel lui.
Voor mijn baan later heb ik wel motivatie. Ik wil journalist worden en ben heel goed in Nederlands.
Tijdens andere lessen schrijf ik verhalen op wattpad ( ik weet niet of jullie dat kennen).
Ik heb maandag al een afspraak. Ik zal er dan maar eens naar vragen

Motivatie moet ergens een keer beginnen, en dat is wanneer je of jezelf een schop onder je kont geeft, of iemand anders dat voor je doet.

Motivatie is niet iets magisch wat er zomaar is; je moet er wat voor doen. Motivatie krijg je door te merken dat wanneer je ergens voor werkt, je daardoor een bepaald gewenst resultaat krijgt. Als je dat nog niet hebt ervaren of nu ervaart, en alles wel zijn gangetje gaat terwijl je lui bent, dan kom je inderdaad nooit tot nieuwe dingen.

Ik heb het zelf ook. Op dagen dat ik lui ben, ben ik totaal niet gemotiveerd om iets te doen, ookal heb ik wel bepaalde doelen/idealen. Op dagen dat ik een fijn/gewenst resultaat krijg voor mijn inzet, bijvoorbeeld omdat ik een keer heel hard gestudeerd heb voor een tentamen en ik krijg een 9 terug, dat zijn de dagen dat mijn motivatie het hoogst is.

Je moet ergens beginnen. Als is het maar dat je je kamer moet opruimen en daar eigenlijk te lui voor bent. Geef jezelf een schop onder de kont, begin eraan en je zult zien dat je kamer daarna heerlijk fris en schoon zal ruiken, en er mooi uit zal zien. Of doe iets anders wat je een goed gevoel geeft, maar waar je wel voor moet werken. Begin met haalbare doelen die je op de korte termijn ziet (en niet die platte buik, want dat duurt nou eenmaal weken tot maanden, en hoe verder je doel van je verwijdert is, hoe minder de motivatie).

Het is heel jammer dat je eigenlijk onder je niveau werkt nu op school, want als iets demotiverend werkt, dan is het ‘het gemak’. Streef er anders na om aan de top van je klas te staan, altijd leuk voor je cv later toch? En als toekomstig journalist moet je je kwaliteiten op verschillende manieren bewijzen, want het is een moeilijk wereldje om echt genoeg geld in te verdienen.

Kortom: ga gewoon ergens voor werken, en wees productief. Je wilt toch journalist worden? Zorg ervoor dat je ergens een (freelance) baantje kan krijgen, waar je alvast een voorproefje krijgt van je droombaan.

@isfet
Wauw. Echt heel erg bedankt.
Je hebt ook gelijk, maar ik ben ook heel slecht in vreemde talen (waar ik dus wel mijn best voor doe). Dat werkt ook heel demotiverend.
Ik ga mijn bureau eens opruimen - het ziet er niet uit, ligt vol met kleren- en er wat vaker aan zitten.

Dankjewel,

Eindbeeld in je hoofd houden, zodat je weet waar je het voor doet.

Poeh, ik ken het probleem!

Je bent gewoon lui, sorry. Ik heb het ook gehad maar - tenzij er echt iets veel serieuzers aan de hand is - is iedereen in staat onder de juiste omstandigheden ergens moeite voor te doen, zeker als het doel voor jou leuk is (dus een platte buik).

Misschien jezelf belonen nadat je iets gedaan hebt?
Oke, met snoep belonen is misschien slecht aangezien je een platte buik wil, maar doe bijv. na een half uur leren mag ik een half uur tv kijken (of zoiets)

Bij trainen: Als je het eenmaal doet vind je het denk ik wel leuk. Ik heb ook wel eens dat ik echt geen zin heb om te voetballen, maar als ik het dan doe vind ik het superleuk. Anders weet ik het ook niet sorry.

Dankjewel allemaal!
Ik weet dat ik lui ben maar ik ga er nu echt wat aan doen. Ik moest gewoon even de ernst ervan inzien (kan ik niet).
IK hoop echt dat ik meer motivatie krijg door dit allemaal te doen!

Laat je niet wijsmaken dat je lui bent!
Ik heb ADD (weet ik sinds een paar maanden) en ik weet hoe moeilijk het is om motivatie op te brengen.
Zou zelf ook niet weten hoe ik dat ooit voor elkaar krijg om op tijd ergens aan te beginnen…
Maar toch komt alles net aan goed.
Ben nu 18… tot nu toe is alles me alsnog gelukt.
Helaas is het toch zo dat je het toch zelf moet doen. Je doet school/studie/alles voor jezelf.

Succes!