Motivatie is weg

Hoi hoi,

de laatste tijd haal ik steeds slechtere cijfers omdat ik gewoon geen zin meer heb in school. Niet dat ik dat voorheen wel had maar ja mijn cijfers gaan enorm omlaag… Ik maak mijn huiswerk niet meer en leer de avond van te voren pas (uitstelgedrag). Terwijl ik in het weekend wel altijd een hele planning etc. maak. Heeft iemand tips om motivatie te krijgen om te leren en huiswerk te maken??? Help me dit jaar doorkomen :,)

Xxx

Ben ik trouwens de enige met dit probleem?

Kan je je niet vasthouden aan de gedachte dat je écht je diploma wilt halen en weg wilt van die school?

Misschien kun je samen met een vriendin huiswerk maken of leren? Ik weet niet hoeveel jaar je nog moet, maar hou je vast aan het feit dat je graag je diploma wil halen, zodat je weer verder kunt :slightly_smiling_face:

Nope ik heb dit ook, ik leg gewoon alle afleiding weg en push mezelf heel erg. Ook is die app forest handig voor als je te veel met je telefoon zit als je huiswerk moet maken vind ik. Ook kun je misschien een lijst maken met tips voor jezelf voor de dingen die je beter kunt doen?

Dankjewel ik zal dit gaan proberen! Maar eerst even lekker genieten van de vakantie :flushed: X-

zijn er zoveel.

overtuig jezelf dat je het allemaal niet voor niets doet en gewoon openen die boeken !

Je bent niet de enige! Ik begrijp je helemaal. Je zou aan de mentor raad kunnen vragen, ik hoop dat hij/zij ook heeft gemerkt dat je cijfers omlaag zijn gegaan. Misschien in de woonkamer leren waar je vader of moeder is zodat ze kunnen checken of je je huiswerk maakt/leert. Je zou ook met je ouders kunnen praten over dat het niet zo lekker gaat. Als je eenmaal wat hogere cijfers haalt dan denk ik dat je daar zo trots op bent dat je je best blijft doen.

Maar je zou het echt even met je ouders moeten bespreken, misschien hadden ze dat vroeger ook wel eens.

Khoop dat je er iets aan heb<3

Ik had hier ook heeel erg last van toen ik nog op de middelbare zat, had de laatste 2/2,5 jaar écht geen motivatie meer, leerde alles een avondje van te voren en zat dan nog andere dingen te doen waardoor ik 's ochtends eerder wou opstaan om alsnog te leren en dan bleef ik toch nog in m’n bed liggen want ‘ik kon wel even leren tijdens een andere les’. Echt rampzalig was ik, heb helaas geen tips voor je want ik ga nu een jaartje niet meer na school (na havo examen), heb het uiteindelijk gehaald door op het laatst dure bijlessen te nemen, eigen stomme schuld, smak geld kwijt maar wel m’n diploma op zak.

Ik hou dit wel in de gaten want ik ga komend schooljaar weer naar school en ik weet zeker dat ik weer hetzelfde probleem ga krijgen.

De forest app is niet gratis :frowning_face:

Ik gebruik zelf ClearFocus, die is wel gratis. Je kunt dan instellen hoelang je wil leren en hoelang je pauze wil hebben daarna. Je wifi etc gaat allemaal uit als je aan het leren bent, dus geen flikkerende lampjes en whatsappjes.