heeej,
Omdat motivatie foto’s me eigenlijk echt goed helpen om aan sport te doen of gezonder te gaan eten dacht ik een topic te maken waar iedereen allemaal foto’s kan opzetten voor inspiratie aan anderen
Even nog een paar dingen:
enkel foto’s
geen eetlijstjes etc (hiervoor zijn andere topics)
Waarom vind je het deprimerend? Ik vind die plaatjes met dunne benen enzo deprimerend want dan heb ik vaak juist geen zin meer om te sporten omdat het toch nooit zo wordt :’) Maar met teksten of hardlopers heb ik dat niet.
@ Matchacha iedereen kan hardlopen! 6maanden geleden kon ik amper 2minuten lopen en na een half jaar trainen kan ik een half uur aan een stuk lopen
Ik ben er zeker van dat jij hetzelfde kan!
Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar ik voel me er gewoon niet goed bij. Volgens mij hou ik 2 minuten niet eens vol, denk eerder iets van 1 minuut. Maar ik denk dat ik binnenkort aan rolschaatsen begin: volgens mij is dat veel leuker en beter voor je lichaam.
Ik herken me heel erg in dat je denkt dat je er niet goed bij voelt. Ik dacht precies hetzelfde. Ik begon anderhalve maand geleden, en loop nu, op een goede dag, 50 min. achter elkaar. In een heel rustig tempo, ik loop dan namelijk zo’n 7.5 km. Niet ontzettend veel voor bijna een uur.
Een vriendinnetje van mij was ook begonnen, maar geeft het nu op omdat ze denkt dat het niks voor haar is. Nou kan dat natuurlijk kloppen, maar ik denk eerlijk gezegd, omdat mij precies hetzelfde is gebeurd, dat ze niet genoeg heeft doorgezet. Ze wordt er heel snel moe van, en vindt het saai (maar ik denk dat ook dat een excuus is) Want toen ik een halfjaar geleden een poging deed, was ik na 100 meter helemaal bekaf. Ik kon niet meer. Maar als je jezelf ook een beetje pusht, wat wilskracht hebt en het echt wil, dan kan je echt binnen een paar maanden 5 km lopen zonder te stoppen. Of 30 minuten lopen zonder te stoppen.
Ik vind het jammer om sommige meiden te zien die enthousiast beginnen met hardlopen, maar na een paar weken zeggen dat ze het niet kunnen, dat het niks voor hen is. Nou kan dat echt wel, maar alles wat ik wil zeggen: Geef het een kans. Want als je met een sport je conditie een gigantische boost kan geven, dan is dat met hardlopen. Rolschaatsen is ook heel goed, maar daar verbrand je, volgens mij, langs niet zoveel mee en je conditie gaat ook niet ontzettend omhoog.
Nog een laatste tip: Loop rustig. Ik merkte bij mezelf dat ik heel erg snel ging rennen, maar het beste is om te beginnen met een heel rustig, relaxt looptempo. Adem met je neus en je mond uit, en focus daarop. En loop niet te zwaar. Dus geen ontzettend grote stappen nemen, maar gewoon normale stappen. Het is echt geen wedstrijd, maar geloof me: Het gevoel als je voor het eerst 5 km, of zelfs meer dan 10 minuten hebt hardgelopen, is HEERLIJK!
Misschien kun je gaan zwemmen? Ik kan ook echt niet hardlopen en heb er een hekel aan, maar zwemmen gaat een heel stuk beter! Je kunt er niet zo snel blessures van krijgen en het is supergoed voor je En rolschaatsen of skeeleren is idd ook leuk.