Mosquito is onmenselijk!

http://www.destentor.nl/regio/zutphen/mosquito-bij-zutphense-albert-heijn-onmenselijk-1.4115335

Mosquito die met hoogfrequente geluiden een pieptoon afgeeft om jongeren weg te jagen. Het geluid is een zeer doordringender fluittoon. Het gaat je door merg en been. Het doet pijn aan je gehoor. Het veroorzaakt zelfs oorsuizingen ook wel tinnitus genoemd. Dit betekent dat het geluid een geruime tijd in je gehoor blijft zitten. Hoe dit komt is nog niet onderzocht. Ik zoek lotgenoten die hetzelfde ervaren als ik. Wat doet het geluid met jouw? Je hebt ook kattenverjagers die een soort geluid afgeven maar dan vele malen harder!

Het apparaatje ziet er zo uit:

http://www.rhinegroup.nl/mosquito/bcms/photo_thumb.php?id=11&x860&y=300&q=90

alweer een topic hierover? Is al de zoveelste keer

ah ik ken dat nitet. Nog nooit gehoord / gezien!

Nog nooit van gehoord. Maar ik krijg ook serieus de neiging om een paar eieren tegen ramen te gooien als mensen van die kattenpiepdingen hebben. Dan ga je maar lekker in een flatje in de stad wonen als je niet tegen katten kan en niet in een fucking woonwijk. Zo.

Het idee is goed, maar het feit dat je gehoorbeschadigingen er van kan krijgen is totaal niet oke. En wat als er een onschuldig kindje langsloopt die dat kan horen en die krijgt dat ineens een gehoorbeschadiging? Afschaffen.

Weleens van gehoord, maar geloof niet dat wij dat hier in de buurt hebben dus heb er niet echt zelf een mening over. Maar, het lijkt mij wel tamelijk overdreven en bovendien ook gevaarlijk, als je er gehoorbeschadigingen van kunt krijgen.

Ik heb een hekel aan asociaal hangjeugd maar of dit de beste oplossing is, ik denk het niet.

En wat als je als jongere nou gewoon boodschappen komt doen? Echt onzin.

Ik heb er nog nooit van gehoord maar het lijkt mij behoorlijk overdreven…

Dus je hebt alleen katten in een woonwijk? :’)
Ja hoor

Ik vind van die groepen hangjongeren die doorgangen blokkeren en intimenderende opmerkingen naar anderen maken veel irritanter dan een piep.

Irritanter misschien wel, maar of het blijvende schade op je lichaam veroorzaakt? Dat denk ik dan weer niet. :wink:

Dat ze wat meer wijkagenten laten rond gaan als het toch zo’n probleem is, maar ga geen dingen ophangen die serieuze schade kunnen aanrichten, ook bij onschuldige mensen.

Hoog in een flat heb je geen last van katten toch

Sorry ik moest even mijn frustratie kwijt.

Maar je staat toch geen uren bij de ingang? Je loopt er voorbij en hoort dan die piep. Als er groepen jongeren staan dat zijn er mensen die de winkel daardoor gaan mijden en dan loopt de winkel inkomsten mis.

Dus omdat mensen een tuin willen zonder kattenstront moeten ze maar een stuk kleiner hoog in een flat zonder tuin gaan wonen?

Vind het een beetje onzin om zo’n ding de hele dag aan te hebben staan. Kunnen ze die niet na een bepaalde tijd aanzetten? Na 20.00 ofzo. Voor die tijd stoor ik me niet zo eraan als mensen voor de supermarkten hangen, maar daarna is het echt ontzettend irritant (vooral omdat ze dan blijven hangen als de winkels gesloten zijn en ik moet over het winkelcentrum naar huis toe fietsen).