Moslims willen een islamitische samenleving in Nederland!

Dit kan toch niet waar zijn? Organisatie ikblijfmoslim wil een islamitische samenleving voor moslims in Nederland. Niet als vervanging van de huidige Nederlandse samenleving maar als een parallelle samenleving?

Heeft iemand hier al iets van gehoord? Er wordt flink gereageerd op de website maar lees er nergens iets over. Bericht is ook recent, dus wellicht net begonnen ofzo?

http://www.ikblijfmoslim.nl

Ik moet nu weg maar zal later kijken want dit baart me wel zorgen!

Als je denkt dat moslims een serieuze dreiging zijn voor ‘echte Nederlanders’, dan moet je misschien PVV gaan stemmen.

Of nee, eigenlijk denk ik dat je helemaal niet moet gaan stemmen. Maar als dit echt iets is waar je bang voor bent, moet je je wel even laten nakijken.

Pardon? Je na laten kijken? Ik voel me toch behoorlijk bedreigt als ik dit artikel lees. Een Islamitische samenleving in Nederland? Het moet niet gekker worden.

misschien moet je even de term bedreiging opzoeken op google

Ik word er nou niet bepaald bang van :’) ik vraag me af hoe serieus je dit moet nemen.

het lijkt me alleen niet de ideale situatie, je zorgt dan alleen nog maar meer voor een wij en zij gevoel en dat gaat discriminatie niet ten goede :’)

Ik vraag me af hoeveel moslims hier daadwerkelijk achter staan, het zorgt alleen maar voor meer verdeling in het land. Als ik het zo lees zie ik veel dingen die niet uitvoerbaar zijn. Hoe wil je een islamitische werkomgeving creëren als je niet mag discrimineren bij sollicitaties op basis van o.a. geloof?
Verder vind ik dat politiek en godsdienst gescheiden moet zijn, maar dit geldt net zo goed voor het christelijke geloof. Zolang partijen als het CDA of de CU geaccepteerd worden, mogen islamieten ook hun eigen partij oprichten en juich ik dat eerlijk gezegd alleen maar toe.

De site komt pas op 1 juli online, ben benieuwd met wat voor standpunten ze komen. Vooralsnog neem ik het niet al te serieus.

Eens.

Ik snap echt niet dat het in een hedendaagse wereld niet mogelijk is om met verschillende culturen/religies samen te leven in plaats van naast elkaar te leven. Deze ‘islamitische samenleving’ zou alleen maar voor spreiding tussen bevolkingsgroepen zorgen en daardoor ook voor meerdere spanningen.

Edit: ik ben trouwens niet bang dat dit werkelijkheid zal worden ofzo

Ach, ik maak me er niet druk om

Haha dit is zo idioot, hoe kun je zoiets nou serieus nemen xD

Ik sluit me hier echt helemaal bij aan!
Mensen die dit nodig vinden vraag ik me bij af wat ze nog langer in Nederland doen. Als je jezelf niet binnen onze samenleving wil passen, dan moet je hier ook vooral niet gaan/blijven wonen, dat is het recht wat je hebt.

Ik ook, zoals ik al zei: ik ben voor scheiding van kerk en staat, zolang dat echter niet het geval is, vind ik het niet meer dan normaal dat islamieten ook hun eigen partij oprichten. En ach, als er geen vraag naar is zal zo’n partij snel genoeg stranden. Ik maak me er niet echt druk om.

Verder ben ik het volledig eens met de rest van jouw bericht.

Hier sluit ik me bij aan met als kanttekening dat het een selecte groep mensen zijn die niet samen met elkaar kunnen leven. Het zijn in mijn optiek vooral extremisten / mensen met godsdienstwaanzin.Voor mijn gevoel zijn het mensen die doorslaan in hun geloof die niet samen kunnen leven met mensen van een ander geloof.

Ik kan die site heel moeilijk pijlen. Het zal wel door meerdere mensen zijn geschreven maar het gaat alle kanten op. Over het algemeen vind ik het kut dat de site praat over ‘Wij Moslims’ en "De Nederlanders’ Het eeuwige in groepen duwen, en ik denk dat veel moslims anders worden aangekeken dankzij deze onzin terwijl ze misschien helemaal niet de mening delen.

Door ons te centraliseren in delen van Nederland zullen we een meerderheid vormen in die regio’s waarin we ons centraliseren. Hierdoor kunnen we de lokale politiek domineren en beleid maken dat ons zal baten als islamitische gemeenschap.
Hier denk ik van…ik vind dit extreem klinken. Ik weet niet hoe ik dit netjes kan zeggen, maar ik vind domineren erg verkeerd klinken, een beetje zoals wij grijpen de macht en wij doen wat ons zal baten

Er zullen dus 2 samenlevingen zijn in Nederland, de huidige Nederlandse samenleving en de islamitische samenleving.
Dit klinkt bijna kinderlijk en idealistisch van “Wij gaan dit creëren. Dit gaat makkelijk”

Het doel is niet om alleen de moslims te dienen in gebieden waar wij de meerderheid vormen, maar om beleid te ontwikkelen dat onze islamitische samenleving vooruit zal helpen en niet-moslims zich thuis voelen binnen de islamitische samenleving.
Eerst willen ze twee samenlevingen maar nu willen ze niet moslims zich thuis laten voelen binnen de islamitische samenleving. Terwijl ze juist aansturen naar twee verschillende samenlevingen met: we mogen immers zelf bepalen met wie we willen leven.

Het wordt een uitdagend en prachtig project, het creëren van een eigen plek in Nederland door moslims voor moslims. En je zult zomaar zien dat andere islamitische gemeenschappen in Europa zullen volgen.
Dit vind ik dan weer kinderlijke idealisme, alsof er een groot project volgt wat zomaar even gaat. En de rest van de gemeenschappen zullen volgen.

De tijd is voorbij dat wij ons nog langer laten bespotten en kleineren door de racistische Nederlandse samenleving.
Ze zeggen hier juist dat ze iets willen doen tegen de bespotting en kleinering door de racistische Nederlandse samenleving. Maar is het tegen antwoord van hun daarop dan juist wegtrekken van de samenleving. Daarmee los je bespotting en kleinering niet op.
Die laatste zin op die pagina slaat eigenlijk helemaal niet op het verhaal ervoor.

-
Verder vind ik de opmerkingen in de reacties echt iets om je voor te schamen. Ik vind ze niet echt geschikt om hier te plaatsen maar mensen die schelden met kanker [en heel veel comments hebben mensen die dat doen]. Mensen die anderen uitmaken voor pedofiel, geitenneuker enzv enzv. Ik vind het walgelijk en het getuigd van het niveau van de mensen die die reacties achterlaten.

Dit gaat toch niet gebeuren dus ik snap niet waar mensen zich druk om maken.

Ik denk dat maar heel weinig mensen die site serieus gaan nemen.
Also, vind ik het niet eens raar dat je graag wil dat je eigen cultuur wordt verspreid.

De multiculturele samenleving is toch al mislukt dus dit kan er ook nog wel bij.

Ik zie dit niet als een bedreiging, gezien hun plan compleet absurd is (eigen voorzieningen, met welk geld?). Daarbij is er zoiets als de scheiding tussen Kerk en Staat, dus ook tussen Moskee en Staat. In de Nederlandse samenleving geldt “het recht op vrijheid van godsdienst” en dat zou al genoeg moeten zijn. Daarbij doet de Nederlandse overheid wel best veel voor een godsdienstige minderheid die überhaupt maar bijna 5% van de bevolking voorstelt.

o my god
hahahahahahahhhhhhhhhh