Moslimmodel

Hallo!
Ik schrijf dit verhaal ook op een ander forum, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. (:

Hopelijk vinden jullie het een leuk verhaal en loopt het een beetje goed,
Na een paar reacties zal ik een stukje posten. =D

x

Kan je ook een inleiding posten?

Okay, begin maar met posten. (:

Jaa, begin maar… :slightly_smiling_face:

begin maar, zou ik zeggen =D

Het eerste stuk:

1)
Ik smeer een laagje mascara over mijn wimpers en veeg de vochtige, donkerbruine, krullende haren die onder de handdoek uitpriemen uit mijn gezicht.
Mijn lange wimpers krullen mooi en laten mijn grijze ogen opvallen. Grijze ogen komen niet vaak voor bij meisjes met een getinte huid uit een Arabisch land. Maar ik heb ze van mijn moeder geërfd, die ook zulke grijze ogen had.
Mijn ogen zijn dus het enige aandenken, dat ik nog van mijn moeder heb. Ze stierf een paar jaar geleden, net na de geboorte van mijn zusje, aan leukemie.
Mijn ogen doen me altijd gelijk denken aan mijn naam, Sky. Ik heet zo door de kleur van mijn ogen, omdat het mijn ouders aan Allah deed denken, die vanuit de grijze lucht naar ons staarde tijdens mijn geboorte.
Ik wend mijn blik van de spiegel en kijk op de klok. Het is al laat.
Ik snel in mijn witte skinny en trek er een lavendelkleurig tuniekje op aan. Ik strik het lint dat om mijn taille is gespannen, hang een lange, zilveren ketting om mijn hals en verwissel de handdoek voor een witte hoofddoek.
Mijn voeten steek ik in zwarte lakballerina’s en ik zwaai mijn schooltas over mijn schouder. Het is een zwarte schoudertas, met als opdruk een witte strik.
Ik loop de trap af, naar beneden waar mijn vader op de stoel zit met een kopje koffie en een krant. Zijn zwarte baard glimt in het zonlicht dat tussen een kier van de gordijnen door schijnt.
Mijn oudere broer zit op de bank zijn ontbijt te eten, terwijl hij naar de televisie kijkt en mijn kleine zusje van drie speelt op het tapijt met een pop.
‘Goedemorgen,’ bromt mijn vader vanachter een krant.
‘Goedemorgen,’ zeg ik terug. Ik gooi mijn tas in een hoek en maak vier boterhammen met komkommer, kaas, olijven en honing. Twee voor naar school en twee voor het ontbijt.

waar slaat dat hele verhaal nu op??

Op een meisje dat model wordt, terwijl ze moslim is.

is dat dan zó raar? niet alle ouders van moslims meisjes zijn zo streng hoor…

Ik zeg toch niet dat het raar is? Ik schrijf nu eenmaal over een moslimmeisje met wél strenge ouders.
Zo erg is dat toch niet? Ik heb niet het idee dat ik er iemand mee beledig.

Niet iemand woorden in de mond leggen he?

Dank je, E_kid. :relieved:

Verderr ! :slightly_smiling_face:

Meer!!

verder…

zo bedoelde ik het niet maar die zin vond ik een beetje raar klinken alsof een moslim meisje geen model kan zijn… (zoals ik al zei zo leek het)

Ben benieuwd :slightly_smiling_face:
Ben je zelf moslim?

Ik ben ook een moslima ,en ik doe ook modellenwerk :crazy_face:

Ik snap het al een beetje. Ze word model, TERWIJL ze moslim is. Dan krijg je een soort tegenstelling.

Dan had de topic starter moeten zeggen: terwijl ze uit een STRENG moslim gezin komt.

Hoe dank ook (dus los van die hele disscussie) ik vind je schrijfstijl goed:
VERDER!!