Moskee op Ground Zero

dank u :wink:

complete onzin dat mensen er tegen zijn het gaat om een moskee.
dan kunnen moslims toch ook bidden en bij elkaar komen.
11 september ging over terroristen. zij noemen zichzelf moslims maar zijn dat niet.
de islam is juist het helemaal omgekeerde van die teroristen maar zij denken gewoon dat ze goede moslims zijn maarjaa.

om maar weer bij het onderwerp terug te komen ik vind het totaal geen verkeerd idee. omdat twee mensen een aanslag plegen mag niemand moslim zijn in Amerika? in elk land hoort elk godsdienst gewoon thuis.
de moslims die in die buurt leven mogen ook gewoon een moskee vind ik.

Euhhh NEE? Alsof alle moslims daar wat aan kunnen doen.

Ik vind het echt respectloos voor de slachtoffer van 9/11. Er was trouwens iemand die vlak daarnaast een homobar wilde bouwen, maar dat mocht dan weer niet. Daar waren zoveel moslims tegen. Hoe hypocriet.

Dat is toch ook het punt niet? Maar waarom daar? Waarom niet een paar kilometer verderop?
Als je je inleeft in de nabestaanden, kun je toch wel begrijpen dat die daar fel optegen zijn?

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze een Moskee willen bouwen op Ground Zero. Voor veel mensen is het echt een hele belangrijke plek omdat vrienden, familie, kennisen zijn daar overleden.
Ik vraag me wel af, waarom Ground Zero? Er zijn toch ook andere plekken die geschikt zijn om een moskee te bouwen?

Maar niet alle moslims zijn extremisten he. Daar ga je de fout in. Dat 2 gekken dat hebben gedaan wil toch niet zeggen dat de hele gemeenschap daar voor moet boeten?

Kijk, als het op de plek zelf zou zijn dan snap ik het, dat ligt misschien wat te gevoelig. Maar deze moskee komt 2 hele blokken verder?!

Daar denk je helemaal niet over na als je iemand daar verloren hebt. Het is een plek waar de doden van 9/11 herdacht worden en dan flikker je er een moskee neer. In een geval als dit denk je zwart/wit.

Buiten dat zijn er 1001 plekken om een moskee neer te zetten en dan kiezen ze groundzero? Zet op ground zero een monument neer en die moskee ergens anders.

Ik vind het erg raar dat veel mensen de Islam en het ongeluk van 11 september en Ground Zero aan elkaar linken. Het is niet de Islam die de Twin Towers omver heeft gevlogen, maar zieke mensen met nog ziekere ideeen.

Jouw reactie is zo’n onzin, want niemand zegt dat je geen moslim mag zijn. Ook helemaal niemand zegt dat er geen moskee’s mogen zijn. Alleen niet dáár op die plek. Dat is zo respectloos voor de nabestaanden en slachtoffers van 9/11. Stel er zou een aanslag gepleegd worden door extremistische christenen in een streng islamitisch land. Denk je nou werkelijk dat vlak naast die plek ooit een kerk zou mogen worden gebouwd? NOOIT.

Ik ga nergens de fout in. Ik weet dat niet alle moslims extreem zijn. Maar dat maakt niet uit als je een geliefde hebt verloren daar. Dat is wat ik al 5 posts probeer duidelijk te maken. Dat die mensen zwart/wit denken

ja tuurlijk zijn nabeestaanden er op tegen maar er is acht jaar over heen gegaan. langzamerhand moeten zij ook beseffen dat het niet het eind van de wereld is toch? voor iedereen gaat het leven door ook voor moslims uit die buurt zij willen ook een gebedsplek.

Die moskee die ze daar willen gaan bouwen zal vast niet de eerste in NY zijn hoor :pensive:

Nou, dat weet ik niet. De tijd heelt echt niet alles hoor. Toevallig is mijn vader die dag overleden (niet daarbij hoor), maar ik kan niet zeggen dat het er gemakkelijker op wordt.
En voor die nabestaanden waarschijnlijk al helemaal niet.

Ik vind het een beetje een harde reactie eigenlijk. Alsof die mensen er nu maar overheen moeten zijn ofzo.

Voor die mensen die mensen hebben verloren tijdens 9/11 is Ground Zero een soort begraafplaats. Zou jij op een begraafplaats een gebouw bouwen? De kans om geliefden te herdenken weg nemen?
En waarom op Ground Zero?

Als je familielid door ziekte sterft duurt het al eeuwen voor je erover heen bent. Kan je nagaan hoe lang het duurt als iemand die kerngezond is van je afgenomen wordt door een stel randdebielen.

Beetje inlevingsvermogen kan wel hier hoor.

Inderdaad. Als hier ook maar iets wordt gezegd wat in het nadeel is van moslims, zijn we meteen racisten, moslimshaters en wildersmensen. Dat kan ik zo niet uitstaan he. Als die aanslag gepleegd zou zijn door joden zou ook niemand willen dat er een Synagoge zou worden gebouwd.

tis 2 blokken verder ?

De ene site heeft het over Ground Zero zelf, de ander over een plek bij Ground Zero.
Het maakt mij geen zak uit, ik vind het niet kunnen, zo vlak bij.