Moskee op Ground Zero

De laatste tijd is er vrij veel in het nieuws over de eventuele bouw van een moskee op Ground Zero aangezien Wilders daar een toespraak wil houden om te laten zien dat hij hier fel op tegen is…

Nu ben ik wel benieuwt wat jullie daarvan vinden?
En dan bedoel ik van de bouw van een Moskee op Grond Zero en niet het Wilders gebeuren.

Voor diegenen die het niet weten;
Ground Zero is de plek waar de Twin Towers stonden voordat die twee vliegtuigen erin gevlogen zijn.

Ik vind het niet kunnen. Niet op die plek.

Ik vind het nogal onzin dat het niet mag.

Het mag wel, er is groen licht voor gegeven.

Het is niet eens OP de plek, maar een paar blokken verder. Ik vind het wel kunnen.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het onzin vind dat mensen erop tegen zijn, maar ik formuleerde het nogal verkeerd haha.

nou ja… ik vind eigenlijk niet dat dat echt een goede plek is voor een moskee…
sowieso. vind ik moskees niks… nouja zolang k er zelf maar niet inde buurt woon, en er wakker van word xD

maar oke dat vind ik dus echt een verkeerde plaats er voor

Ik vind het bizar. Wat die amerikanen daar willen bouwen moeten ze weten.
Maar dat wij er één miljoen voor geven vind ik ronduit te gek. We kunnen binnenkort wel doorwerken tot ons 67e vanwege geldgebrek, maar we kunnen wel een miljoen geven voor een moskee, die niet eens in eigen land gebouwd wordt. Zijn ze wel goed hier?

Buiten dat vind ik de plek nogal ongelukkig gekozen door die amerikanen.

'Van de ondervraagden sprak 68 procent zich uit tegen het geplande islamitische gebedshuis, 29 procent is voor.

Dat blijkt uit een opiniepeiling in opdracht van de Amerikaanse nieuwszender CNN. Volgens CNN groeit het verzet tegen de moskee.’
www.nu.nl

Dat zegt toch iets? Het volk is het niet mee eens, ik vind dat ze daarnaar zouden moeten luisteren.

ik dacht dat de moslims daar een moskee wilden? niet de amerikanen.

En dan nog, ik vind het niet kunnen, dat ze op die plek een moskee gaan bouwen.
Ik zou dat wel heel raar vinden, want ikd acht dat ze de twin towers opnieuw wilde bouwen op ground zero?

en waarom dan precies?
ik vind het namelijk totaal geen onzin.

Omdat ik geen 1 goede reden kan bedenken waarom daar geen moskee zou mogen staan. :’)

ze mogen bouwen wat ze willen vind ik.
ik bedoel het is niet een terroristen clubje ofzo!

Het is niet eens op Ground Zero, het is er 2 blokken vandaan. En ja, die aanslag is gepleegd door Moslims, maar waarom moeten alle Moslims daarvoor dan verantwoordelijk worden gehouden? Dat is toch onzin.

Ze hebben het geld, de grond en er bestaat vrijheid van godsdienst, waarom zouden ze dan geen moskee mogen bouwen?

Ja maar zou je ook zo denken als de vader van je kinderen is omgekomen op 9/11? Nee waarschijnlijk niet. Het is een heikelpunt voor mensen die daar familieleden verloren zijn.

omdat de twin towers daar dichtbij stonden, en daar zijn moslimextremisten ingevlogen, dus dan is het nogal ongepast om juist dáár een moskee neer te zetten, vind je niet? -.-

Nou, de meesten zitten er niet op te wachten, dat lijkt me al een goede reden.

En een andere reden is dat die Twin Towers zijn neergehaald door moslim extremisten. En natuurlijk zijn niet alle moslims daar schuldig aan, alleen maar diegenen die die vliegtuigen bestuurden en meewerkten aan deze hele operatie. Maar om dan op die plek een groot islamitisch gebedshuis te plaatsen, lijkt me een beetje raar. Ik kan me voorstellen dat je je dan als nabestaande goed genaaid voelt door je overheid.

En ja, ik weet dat ik hier zeikreacties op krijg, maar zo zie ik het en kennelijk de meeste Amerikanen ook.

Ohja? Waarom zal NL dan 1 miljoen toestoppen als ze het geld hebben?

helamaal mee eens!