Morningafterpil, ongesteld?

Heee,

ik zit ergens best wel mee, ik loop al n paar dagen met n onzeker gevoel.
ik heb de morningafterpil geslikt omdat ik onveilige seks had. en toen vertelde n vriendin van mij dat als je die pil hebt geslikt, dat je meteen de dag ernaa ongesteld word. maar dat ben ik dus niet geworden. en nu nog steeds niet. en ik vroeg me dus echt af of die morningaftelpil wel geholpen heeft. ik zit nu echt met n rot gevoel want ik wil niet dat ik dadelijk zwanger ben. ;$ iemand raad?

liefs,

Door de morning after pil kan je eigen menstruatie een paar dagen eerder of later komen.

zie; http://www.acsg.nl/morningafter.html

oke, dus alles is gewoon in orde?:blush:

Uhm ik denk het wel.
Wanneer moest je eigenlijk ongesteld worden?
En het kan ook zijn dat je stresst en daarom niet ongesteld wordt.
Dit was ook bij mij zo.

ehm ik denk komende week.
maar weet niet meer zeker, kan ook dat ik het NU moest zijn idk:$

W8 gwn paar weekjes af.
En had je meteen de volgende ochtend in genomen die pill?
want hoe later je die pil in neemt hoe minder het werkt

ik heb meteen dezelfde dag nog gebruikt.
n uurtje erna ofzo.

Ik denk dat het dan door stress komt.
wacht gwn een paar weekjes af. :slightly_smiling_face:
xx

Je hebt 2 soorten morningafterpillen dacht ik, een is sterker dan de ander. Hoelang ben je nu al niet ongesteld? als ik jou was zou ik niet een paar weekjes wachten, want dan is het te laat als het niet goed is gegaan? Als je 3 dagen na dat je de pil ingenomen hebt nog steeds niet ongesteld bent geworden zou ik toch even naar de dokter bellen …

De dokter zal je toch gewoon vertellen wat hier al is gezegd en wat ook in de bijsluiter van de MAP staat, namelijk dat je menstruatie een paar dagen eerder of later kan komen door het gebruik van de MAP en dat je dus gewoon even af moet wachten en zodra het kan een testje moet doen.

Niet zomaar alles geloven wat iedereen zegt. Lees de bijsluiter eens…

Mijn ongesteldheid kwam na de MAP 2 dagen later dan normaal, maar de keer erna bleef m’n ongesteldheid weg. Door de MAP kan je cyclus een beetje ontregeld zijn, don’t worry! Als je er echt een slecht gevoel bij hebt, even naar de dokter!

ik was ongestelt, toen was het over en heb ik een MAP genomen en 2 weken later werd ik weer ongestelt.
Tussen mijn 2 menstruaties zat dus 2 weken en ik werd 2 weken na de MAP ongesteld

Oja en ik had ook nog een test gedaan voor de zekerheid en ik was niet zwanger:P

Ik werd zelf juist later ongesteld dan normaal. Je wordt niet meteen de dag na de MAP ongesteld. Inderdaad gewoon goed de bijsluiter lezen, daar staat het ook wel duidelijk in :slightly_smiling_face: Geen zorgen maken dus!

Welke ervaringen hebben jullie met de MAP. Hoe betrouwbaar istie?

Ik ben juist gewoon op m’n normale dag ongesteld geworden; niet de dag erna dus && ben ook niet zwanger. Gewoon chiiiiillll doen haha; je hebt die pil geslikt dus stress mag wel weg zijn haha. X