Morning afterpil op zondag

Heey meiden!
Ik heb iets dringends,
Vanochtend rond een uur of 4 ging er dus iets mis met het condoom,
Ik slik de pil niet meer dus ik moet een morning afterpil gaan slikken,
het probleem is dat het nu zondag is en dat ik niet weet waar ik nu een M.a.p vandaan moet halen, en aangezien ik dit zo snel mogelijk wil nemen ( wat me overduidelijk lijkt) vraag ik jullie om advies!

kan ik vandaag ergens een map halen?
groetjes

Even opzoeken welke apotheek in jouw buurt weekenddienst heeft.

Bij een drogist in steden waar het koopzondag is, en anders bij de weekendapotheek.

Argh,
geen weekendapotheken in de buurt waar ik zelf heen kan,

ennu?

Huisartsenpost misschien? En er is altijd toch wel een apotheek die open is?

Huisartsenpost en weekend apotheek zitten vaak bij elkaar, dus als dat niet in de buurt is… shithappens! Mijn weekend huisarts/apotheek zit ook 40 minuten van hier vandaan met de auto :confused:
Misschien moet je dan toch tot morgen wachten, de map is 72 uur te gebruiken.

Bel even naar de huisartsenpost en vraag waar ze zitten. Er zal er echt wel 1 in de buurt zitten.

Even huisarts bellen, die verwijzen je altijd door naar eentje die wel dienst heeft. en dan kan je het vragen.

kijken waar er bij jou in de buurt koopzondag is
en anders morgen, want map kan je binnen 72 uur slikken

Je moet hem binnen 72 uur slikken ja, maar hoe later je hem neemt, hoe kleiner de kans is dat hij werkt. En die kans wordt heel snel veel kleiner. Beter neem je hem dus gewoon vandaag zo snel mogelijk.

Die van mij zit bijna 40 km verderop. Dus ook niet echt in de buurt.

Bij het ziekenhuis? Daar hebben ze een apotheek die ook op zondag open is.

Ehm. is nu denk ik te laat maar volgens mij kan je die ook bij tankstations halen haha (: niet bij alle, maar wel bij wat!

meestal is er wel ergens in de buurt een apotheek die 24/7 ‘open’ is… Moet je wss wel aanbellen ofzo maar dan kan je iig geholpen worden…

Er is toch wel een huisartsenpost open?

ik zou inderdaad nu gaan , aangezien het steeds minder betrouwbaar wordt hoe langer je wacht.

veel succes!

haha egt zo maand later ik zou nu gaan:p

er is op zondag altijd één huisartsenpraktijk/(nood)apotheek, moet je alleen even opzoeken op internet.

Beetje laat misschien, maar je kunt ook bij het ziekenhuis halen. Deze is altijd open! Tip voor anderen ook