Morning after pil

Hallo allemaal,

ik heb dus een vraagje. Maar ik zal eerst even uitleggen hoe ik bij die vraag kom. Ik heb dus afgelopen zondag de morning after pil geslikt. Ik was overgestapt van een pil naar dezelfde soort maar dan lichter. Had netjes me oude strip afgemaakt en me stopweek gehouden. Toen begonnen met de nieuwe pil en van de bijsluiter had ik opgemaakt dat je dan de eerste week niet veilig bent. Ik was net op me 6e dag, en je voelt al wel aankomen, het condoom scheurde. Volgende morgen op zondag de dienstdoende huisarts gebeld en dit verteld. Hij wist niet precies hoe het zat met overstappen naar een lichtere, maar wel dezelfde pil, dus ik heb voor alle zekerheid de morning after gehaald. Die heb ik ruim binnen 24 uur dus genomen. Ik merk helemaal niks van de pil, soms een vaag gevoel in me buik maar dat zit meer tussen mijn oren dat dat het er echt is denk ik. Ik had verder wel een reactie van mijn lichaam verwacht bij zo’n bom aan hormonen, maar het enige wat me opvalt is dat ik meer slijm vloei. Ik heb geen bloedingen gehad. Dus mijn vraag was, hoe hebben jullie de morning after ervaren? Hadden jullie wel hoofdpijn/buikpijn/doorbraakbloedingen etc? En ik weet dat deze pil best betrouwbaar is als je hem zo snel inneemt, maar raden jullie mij aan om toch nog een test te doen over een paar weken of niet?

Groetjes x

ik heb de MAP één keer gehad en heb er totáal geen last van gehad. Verschilt per persoon denk ik.

^ dat laatste en
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/de-pil-227083.3850.html
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/sexvragenhelp-90069.6375.html

Ik zou niet weten hoe het zit als je overstapt op een andere, lichtere pil. Maar volgens mij bieden de meeste pillen meteen al bescherming, dus ik zou zelf denken dat de kans op zwangerschap niet groot is. Maar wel goed dat je de bijsluiter hebt gevolgd en het zekere voor het onzekere hebt genomen en zsm de morning after pil hebt genomen. Ik heb hem zelf nooit genomen, dus heb geen ervaring met bijwerkingen.

Al met al denk ik dat de kans op zwangerschap wel heel laag is voor jou. Je zou kunnen wachten tot je klaar bent met deze pilstrip en als je dan in de stopweek gewoon ongesteld bent, dan lijkt me dat alles goed is. :slightly_smiling_face: Zwangerschapstest kan natuurlijk ook, kun je ook gewoon bij de drogist kopen.

Als je over 2 of 3 weken nog niet ongesteld bent geworden raad ik aan om voor de zekerheid toch een testje te halen, dan weet je het zeker :slightly_smiling_face: .