Morning After Pil ja of nee?

Hee meiden!

Ik heb even een wat dringende vraag, en ik hoop dat jullie me er antwoord op kunnen geven…

Zo’n twee dagen geleden heb ik onveilige seks gehad met mijn vriend. Toen heb ik de dag erna een morning after pil gehaald. Dat was zaterdag. Nu hebben we zondag weer onveilig seks gehad. Hij zegt dat die pil nog in mn bloed zit en ik dus niet een nieuwe hoef te halen. Maar ik heb zo mijn twijfels.

Weten jullie hier wat van?

liefs

Je begrijpt dat een MAP geen pil is waarmee je gewoon ongestoord onveilige seks kunt hebben he?
Ik zou contact opnemen met je huisarts. Twee keer een MAP in zo’n korte tijd lijkt me niet ideaal en ik weet niet of de map zo werkt dat het ‘nog in je bloed zit’.

:face_vomiting:

+ het is niet slim dat je onveilige seks hebt terwijl je niet zeker weet hoe de MAP werkt.

Jeetje, wat verschrikkelijk dom zeg. Waarom doe je dit soort dingen? Heb dan geen seks als je er nog niet klaar voor bent. Ik zou even je huisarts bellen en hem of haar om advies vragen.

Dit ja.
Begin pas aan seks als je weet wat veilige seks is en lees de bijsluiter van pillen!

Oeps, had je niet kunnen bedenken dat dit niet zo handig is geweest? Hoe vervelend het nu ook zal zijn, je zal je huisarts moeten spreken. Ga in vredesnaam aan de gewone pil of gebruik een condoom.

Ik denk dat je vriend het verkeerd heeft

Dus je hebt onveilige seks, wat al dom is, dan haal je de MAP, en dan ben je zo stom om nog een keer onveilige seks te hebben? Wauw.

Bel je huisarts en vraag om advies en ren daarna naar de winkel en koop condooms. Of beter, stop voorlopig maar gewoon met seks hebben.

Lekker makkelijk gepraat van je vriend. Hij hoeft geen pil te nemen waar de meeste vrouwen toch echt ff flink ziek van worden.

Huisarts bellen! Echt meid.

En een beetje beter nadenken alsjeblieft

Heb gewoon geen onveilige seks, dan is dat nergens voor nodig. Zo moeilijk is het niet om elke dag even een pilletje te slikken, eens in de 3 maanden een prikje te halen of eens in de 5 jaar iets te laten plaatsen, oh of om gewoon een condoom te dragen.

Je mag sowieso maar 1 MAP per mentruatiecyclus innemen, dus misschien voortaan ook eerst maar de bijsluiter lezen zodat je beter bent ingelicht over het gebruik ervan

Wat verschrikkelijk dom zeg. Gebruik gewoon anticonceptie of begin anders gewoon niet aan seks. En nee, een MAP blijft niet in je bloed zitten en 2x een MAP in één cyclus is ook niet bepaald gezond… Maar even je huisarts bellen dus.

Dat het één keer gebeurt, ja kan ik nog begrijpen. Maar vervolgens haal je de MAP, en dan laat je het gewoon nog een keer gebeuren. Iets met een ezel en een steen…?? Geldt niet voor jou blijkbaar