Morning after pil en condoom.

Hey meiden.

Ik weet dat hier al veel topics over zijn alleen toch heb ik nog niet echt een antwoord gevonden op MIJN probleem, vandaar dus.
Nou laat ik maar bij het begin beginnen…
Ik en mn vriend praten al dagen over het aankomende weekend. (Dan ga ik namelijk bij hem slapen.)
Hij zegt dat hij er heel erg naar uitkijkt en dat er misschien wel eens iets zou kunnen gebeuren.
Ikzelf denk namelijk ook van wel, omdat het vaker bijna is gebeurd. Alleen kwam er steeds iets tussen waardoor het niet kon. ( Nu ben ik dus blij dat het toen niet is gebeurd want toen stond ik er niet echt bij stil dat het zou kunnen scheuren. Ik weet 't dom van me…)
Dus dit weekend zou t m wel eens kunnen worden maar nu komt dus mijn probleem, ofja probleem, waar ik heel de tijd aan denk en dus mee zit … :
Ik slik niet de pil en zullen het dus alleen doen met condoom.
Ik ben dus bang dat die scheurt en ik zwanger raak.
(Ik ga meteen van het ergste uit trouwens.)
En heb me eigen dus voorgenomen voor ALS dat zou gebeuren ik een MAP haal.
Alleen ik heb dus opgezocht wat het precies doet.
Er stond dus : vermindert de kans op zwanger worden.
Vermindert? Maakt het het eitje dan niet kapot ?

Ik ga overigens binnenkort wel aan de pil maar dat duurt waarschijnlijk nog even, dus heb geen zin om dan heel de tijd de moeten wachten tot ik het eindelijk ga halen.
Maar ik denk er alvast over na STEL dat het gebeurt dan weet ik iniedergeval wel wat ik moet doen.
Alleen moet ik er wel zeker van zijn dat de MAP dan werkt anders heb ik het voor niks gekocht.

Btw heb ik gehoord/gelezen dat condooms niet snel scheuren, maar de ene zegt van wel en de ander weer van niet en op internet kan zoveel staan, dus wat is het nu ?

Ik hoop dat ik hier serieuze reacties op krijg want wat antwoorden op mijn vragen zou ik heel fijn vinden :wink:.

xx

Er bestaat altijd een mogelijkheid dat een condoom scheurt ja. Ik zou persoonlijk toch nog even wachten tot je aan de pil bent. Iedere keer een MAP halen is echt niet goed voor je. De MAP is bedoeld als laatste “red middel” als je de pil bent vergeten of als de condoom scheurt en het is niet bedoelt als een pilletje die je zomaar even in neemt.

Maak je niet druk, ik ben een half jaar lang met mijn vriend naar bed geweest zonder dat ik aan de pil was. Zorg voor geregistreerde condooms (niet ergens van de action een goedkoop merk, maar bv Durex), daarnaast gebruikten wij altijd de Top Safe condooms, die zijn wat dikker en scheuren daardoor minder snel. Laatste tip: zorg dat het goed nat is daaronder. Als het allemaal stroef gaat scheurt het eerder.

Succes en veel plezier! :upside_down_face:

Het komt vast goed :slightly_smiling_face: De MAP halen kan geen kwaad maar gebruik hem alléén als het condoom is gescheurd en niet als dat niet is gebeurd. Dus niet ‘voor de zekerheid’ alsnog de MAP nemen want zo’n pil is echt troep.

Koop verder Durex condooms en doe voorzichtig. Dan moet het goedkomen!

Dankjewel voor jullie reacties hier kan ik wat mee ! Xx

Condooms met een CE logo zijn goed, hoeven niet perse dure te zijn. En een MAP werkt inderdaad niet altijd.

De MAP vermindert de kans inderdaad alleen. Binnen zoveel uur met 90%, maar hoe langer je wacht hoe kleiner de betrouwbaarheid van de pil. Het is dus niet zo ‘‘Ik heb de MAP geslikt, ik kan dus niet zwanger zijn’’.

En waarom duurt het nog even, voor je aan de pil gaat? Waarom ben je er nog niet mee begonnen toen jullie jullie sexplannetjes aan het maken waren?

Een MAP is een hormonenbom, let daarmee op. En condooms scheuren echt niet vaak. Condoom goed aanbrengen en als je opgewonden bent dan lukt het wel! Als je niet nat bent kan het condoom wel scheuren, maar ik denk dat het dan ook gewoon pijn gaat doen bij je dus daar hou je dan wel vanzelf mee op :slightly_smiling_face:

Preventie is beter dan de MAP. Investeer in een goed condoom in de juiste maat en jullie zouden veilig moeten kunnen vrijen. Als je je meer gerust wilt voelen, kan je misschien eens kijken naar anticonceptie zoals de pil.

Pas ook op met de MAP. Het is geen snoepje dat je elke keer probleemloos kan innemen als het dan toch fout gaat. Zoals men hierboven zegt, het is een hormonenbom en uit eigen ervaring kan je verzekeren dat je dat wèken later
nog mag ervaren als je een ietwat gevoelig persoon bent. Daarbij vermindert de kans dat de MAP effectief is mèt het uur, dus je moet er dan wel heel snel bij zijn.