Morning after pil, doen?

Hoi,

Nadat ik vandaag seks had gehad met mijn vriend, dacht hij een scheurtje te zien in het condoom (meer in de richting van zijn buik dan aan het uiteinde). We hebben het condoom gevuld met water om te kijken of er water uit kwam maar toen konden we het scheurtje niet meer vinden.

Daarnaast zei hij ook dat toen hij het condoom van zijn piemel af haalde, er een wit kloddertje zat boven daar waar de condoom begon. Hij wist niet of het sperma was of glijmiddel of vaginaal vocht…

Wij maken ons nu zorgen. Ik ben niet aan de pil, ik kan namelijk niet tegen de pil.

In de morning afterpil zitten heel veel hormonen (men zegt net zoveel als 1 jaar de pil).

Wat denken jullie? Moet ik de morning afterpil slikken voor de zekerheid? Ik ben bang dat ik daar niet tegen kan omdat ik heel gevoelig op hormonen reageer (ik heb als kind medicijnen gebruikt waardoor mijn hormonen ‘ontregeld’ zijn).

(En ja ik weet dat het handig is om naar de huisarts te gaan maar mijn huisarts is echt kut en het is nu toch te laat om erheen te gaan dus ik heb liever eerst wat advies van jullie!)

Alvast bedankt

Als het gevaarlijk voor je kan zijn om de map te slikken zou ik morgenochtend vroeg de huisarts bellen en vragen wat je moet doen, de map moet geloof ik binnen 72 uur geslikt worden, dus als morgenochtend de huisarts bellen binnen die 72 uur past zou ik daarvoor gaan

Als je geen scheur kon vinden tijdens het testen en hij geen water lekte zat er waarschijnlijk geen scheur.

En dat wat je vriend ondekte bij het begin is zeer waarschijnlijk vaginaal vocht.
Zeker geen sperma want dan had het moeten lekken tijdens het testen.

Ik zou niet zomaar de map gaan slikken

Als je niet naar je huisarts il kan je altijd nog de gd/ggd bellen om advies.

Map is geen snoepje hoor

En ze konden geen lek vinden
Eerst iemand bellen die er serieus verstand van heeft.

NIET zonder doktersadvies de MAP nemen als je niet tegen progestageen kan.

Overigens, Norlevo bevat 1500 microgram, dat is niet zoveel als een jaar pil hoor, eerder een week. Microgynon 30 bijvoorbeeld bevat 180 microgram. Maar wij weten niet hoe je precies op de hormonen reageert (allergie,…) dus niemand hier kan je advies geven over de MAP. Morgen inderdaad huisarts bellen!

Verder lijkt het me dat er niks aan de hand is, als er geen water uit het condoom loopt en hij er niet af is gegleden tijdens de seks.

Ik persoonlijk zou niets doen.

huh waarom
je kon geen scheur vinden dus er zat geen scheur.

BEL JE HUISARTS!

En als je dit soort dingen niet met je huisarts wil bespreken zou ik op zoek gaan naar een andere huisarts.

Ik zou de MAP niet slikken de kans is erg klein.

Ik kan ook niet tegen de pil, maar de morning afterpil heb ik zelf geen last van gehad.
Je moet het zelf weten, maar als je er echt onzeker over bent of iets, dan kun je het doen.

Zo kun je iedere x wel voor de zekerheid de map nemen.
Lekker makkelijk.
Pfffff

En heb je al gebeld?

en ze smaken niet eens lekker :frowning_face:

Smarties zijn lekkerder en goedkoper
:sunglasses:

Ik denk dat het wel goed zit, jullie konden tenslotte geen lek vinden.
Doe desnoods na 10 dagen een zwangerschapstest.
morning afterpil moet je niet zomaar slikken. Jij hebt seks dan moet je ook weten wat de consequenties kunnen zijn, en het niet makkelijk op gaan lossen met een morning afterpil. Dan moet je gewoon geen seks hebben. Misschien denk ik nu wel heel cru maar zo denk ik er over