Morning after pil 2x nemen? HELP

Heyy girls, ik heb echt snel een reactie nodig ik twijfel zo. ik heb ongeveer 2 weken geleden seks gehad met condoom maar het scheurde en ik heb de ochtend erna de morning after pill genomen. toen ben ik ongesteld geworden en de zwangerschapstest was negatief dus het is goed gegaan. maarrrr, vandaag heb ik seks gehad zonder condoom (dom en onverantwoordelijk, ik weet het). Hij is niet in mij klaargekomen, maar nu ben ik alsnog heel erg bang. Ik begrijp dat je niet elke x onveilige seks kan hebben en een MAP kan nemen, zo’n pil is natuurlijk niet niks en is een bom hormonen.

Moet ik morgenochtend nog een keer de MAP pil nemen, of liever niet omdat ik het al een keer heb genomen??? wat vinden jullie? ik weet het écht niet. HELP xx

Het kan in principe geen kwaad. Je cyclus kan er wel van in de war raken, dus het kan bijvoorbeeld zijn dat je eerder ongesteld wordt. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat je voortaan beter op kan letten. 2x achter elkaar is in principe geen ramp, maar als je het elke maand moet doen is het een ander verhaal. Het betekent ook niet meteen dat je een enge ziekte krijgt, het kan ook dat je klassieke menstruatieklachten krijgt zoals hoofdpijn of misselijkheid. En als je blijft twijfelen kun je natuurlijk altijd de huisarts bellen!

bedankt voor je reactie girl! ja ga de komende 3 weken geen seks hebben, want ik ga dan niks doen behalve leren. ik zit in de eerste toetsweek van 4 vwo, dus ik moet nog ff doorleren nu. ik ga dus ook met niemand afspreken, aan het einde van die 3 weken, ben ik 16 geworden. dan kan je zelf naar de huisarts toe. ik mag van mijn moeder niet aan de pil, dus ja, over 3 weken ga ik zelf naar de huisarts, want vanaf je 16e heeft de huisarts ook geheimhoudingsplicht. dan ga ik dus aan de pil die ook zwangerschap voorkomt, en gebruik ik dus dat als anticonceptiemiddel. en ik heb de morning after-pil genomen rond een uur of 1 vandaag. de onveilige seks was die dag ervoor rond 15.00 uur. vandaag 4,5 uur na de pil, had ik een klein beetje bloed. dus heb maandverband ingedaan en heb nu weer een beetje bloed. ik weet niet of dit nu dan mijn menstruatie is, of dat het tussentijds bloed is die wordt veroorzaakt door de MAP. maar ja, over een weekje ongeveer doe ik alsnog een zwangerschapstest om het onzekere uit te sluiten.

Ja, je moet weer een MAP nemen. De MAP stelt je eisprong uit. Als je al een eisprong hebt gehad, helpt een MAP niet meer. Het lastige is dat je niet weet wanneer je nu een eisprong hebt als je eerder een MAP hebt genomen.

Ik zou ook een zwangerschapstest doen 14 dagen na de seks.

1 like