Morning after pil 18+??

vandaag wilde ik de morning after pil gaan halen (ik ben 16), maar kreeg hem niet mee omdat de vrouw achter de kassa zei dat je die pas vanaf 18 mag gebruiken (norlevo).
ik heb hier nog nooit van gehoord, maar heb die pil echt nodig!
nu ben ik dus knap ik paniek en kan ook op internet niets vinden over dat je deze vanaf 18 pas mag gebruiken. mijn vriend is 18 dus kan hem wel voor me halen, maar ik ga hem niet nemen als het gevaarlijk voor je is onder de 18.

weet iemand of ik hem gewoon zonder gevaar kan slikken?

Geen idee sorry! Upje voor jou

Wat raar van die drogist. Ik kan in de bijsluiter er van nergens iets vinden over een leeftijdseis dus ik zou hem zo snel mogelijk door je vriend laten halen en innemen. Of bel even je huisarts voor een recept en haal dat meteen op.

ik denk niet dat het gevaarlijk is voor je
maar meer voor de verkoop 18+ is

Ik zou inderdaad dan even de huisarts bellen, want je hoort hem wel te kunnen krijgen als je 16 bent. En tuurlijk, morning after pil is niet al te goed voor je als je hem steeds neemt, maar hij is echt niet gevaarlijk als je hem een keer neemt.

oke dankjewel!! ik ga mijn vriend gelijk bellen. ik vond het ook al vreemd.
wel vreemd eigenlijk als ze hem pas meegeven vanaf 18. als je dan 16 bent en het risico loopt om zwanger te zijn ben je dus gewoon echt zwaar gekloot. en ze willen tienerzwangerschappen tegengaan?!

mijn huisarts bellen is geen geweldig idee, want mijn moeder werkt bij de huisarts :blush: en dit is de eerste keer dat ik dat ding nodig heb, maar volgende keer zal ik veeeeeeel beter uitkijken zodat ik het hopelijk nooit meer hoef te slikken

Oh, dan zou ik inderdaad gewoon je vriend die pil laten halen (:
Maar ik blijf het vreemd vinden dat die drogist dat heeft gezegd!

huh dat is raar van die drogist? wil ze jou dan zwanger hebben of wat?

ik werk bij de drogist en je mag die gewoon slikken onder 18 jaar hoor.

Dat slaat echt nergens op!
Ik heb hem een keer gehaald toen ik 15 was, en een keer op mijn 16e.
Ik zou even snel je huisarts bellen zodat hij een recept naar de drogist stuurt.
Dan kun je hem wel meekrijgen.

Oke wtf is dat voor een mongol je mag het toch wel kopen onder de 18 anders zit je zo meteen opgescheept met een baby ik kan hier echt kwaad om worden.
Ik zou naar een andere drogist gaan.
Op je 16e ben je medisch volwassen dus mag je alles zelf bepalen.

thankgod. wat een stomme tut dat ze dat zegt… allemaal bedankt voor jullie reacties! mijn vriend is die pil halen en komt hem zo langsbrengen.

waar girlscene je toch allemaal bij kan helpen…

En de volgende keer: andere apotheker of zo?
Ik ben blij voor je dat 't opgelost is. (:

Jezus, wat een raar mens. Dus als je geen 18 bent en het risico loopt om zwanger te raken heb je dus gewoon pech? Idioten. -_____-

Oh wat een dom wijf zeg. Ik zou echt niet beleefd kunnen blijven als iemand me zoiets weigert om een onzinnige reden:P Heb je hem al geslikt?

Wordt de map eigenlijk vergoed door je verzekeraar als je onder de 18 bent?

ja tot je 21ste

heb hem geslikt!
ik heb de bijsluiter zelf ook helemaal doorgelezen, en inderdaad niets over een bepaalde leeftijd vanaf welke je de map mag pas slikken.
hoe kan die tut nou zoiets zeggen?!

maarja, gelukkig is het allemaal ‘goed’ gekomen en heb ik dat ding uiteindelijk kunnen slikken.

Wat 'n trut, zeg.
Maar ja, safe sex de volgende keer!