Morgen (gewelddadige) demonstraties in Amsterdam!

Wow, waar gaat het heen zeg…

ben eigenlijk wel benieuwd wat dr nu gaat gebeuren.
ze kunnen echt niet dingen gaan vernielen of mensen gaan aanvallen
het nieuws is nu al over internet verspreid, dus zijn de ordehouders of hoe je dat noemt al ingelicht

WOW! ben ik even blij dat ik veilig in het zuiden zit.

Helaas worden zulke demonstraties door de veiligheidsorganen van de overheid niet tegen gehouden.

Nederland faalt. Ik bedoel, je moet geweld toch gewoon verbieden? Als ik morgen (zwaar ongelovig) met een shawl over mn hoofd gebonden door Amsterdam loop en met een knuppel wordt doodgeslagen denkt de overheid niet van goh, laten we er wat aan doen?

dat is best wel eng…

Wtf zijn die lui hardstikke knetter ofzo? o____o Je kunt toch niet elke moslim die voorbij zomaar aanvallen! Wtf zeg dat is echt ziek.

edit: Maar volgens mij word het ook wel wat overdreven. Ik bedoel er zal toch heus wel politie ofzo in de buurt zijn?

Dit is echt ongelofelijk o.o
Net weer de tweede wereldoorlog met dat antisemitisme

Oke fijn. Woon ik lekker even zowat naast het Museumplein :’)

ben benieuwd of er ook écht wel wat gaat gebeuren…

Ja denk dat dit gewoon een overdreven Telegraaf variant is. Maar het zou best kunnen dat er iemand ooit in elkaar is geslagen, omdat hij moslim is? ._. Sommige mensen falen… zo… hard. Ga lekker je geld aan wat anders uitgeven.

Het was niet of het Museumplein toch? o.o Dat was eerst wel het plan maar die burgemeester heeft uit veiligheid(?) het verplaatst naar het Westelijk Havengebied.

Zoiets stond op internet tenminste, las ik net. ö

^ Ja idd ik kan me best voorstellen dat er in het uiterste geval een paar klappen vallen. Maar ik bedoel bevroren vlees gooien en vrouwen de kleren van het lijf scheuren of auto’s in de fik zetten gaat echt niet gebeuren lijkt me. Dan zal de Mobiele Eenheid toch wel ingrijpen?

reken d’r maar niet op.
de overheid weet dit al lang. die gaan d’r echt wel wat tegen doen. ( al is het alleen al om te zorgen dat de demostranten de toeristen niet wegjagen)

wat ziek dat dat niet verboden mag worden. Als ze weten dat er geweld bij komt kijken… zou ik op z’n minst wat extra agenten regelen.

@ hierboven (moeilijke naam :stuck_out_tongue:)
hebben ze ook gedaan :slightly_smiling_face:

ik vind eigelijk dat het goed is dat het niet verboden word.
die mensen mogen zeggen wat ze willen. en als er geweld bij komt grijpt de politie in.

Ja, geweldig. Ik vind het wat minder. Stel, je hebt bruin haar of hebt ‘een buitenlander’ uiterlijk. Dan wil je morgen gewoon door A’dam lopen en wordt je zo hard in elkaar geslagen dat je dood gaat. En je moeder probeert je dan te helpen en gaat ook dood. De politie is te laat en iedereen wordt gek en bwaaah.

Oke, waarschijnlijk wordt het niet zo erg maar om sowieso in elkaar geslagen te worden? Nee, zou ik echt klote vinden.

Nou ik denk eigenlijk niet dat het ze gaat om de discriminatie. Hooligans zijn hooligans en die willen gewoon herrie trappen, maakt niet uit waar het om gaat. Dus ik geloof eigenlijk niet dat het hen gaat om het feit dat het een discriminerende demonstratie is.

Ik zou het niet weten. Ik zeg alleen wat ze beweerden op het nieuws haha.

Gelukkig woon ik niet in a’dam, als ze mij op straat zien was ik vast enzeker wel inelkaar geslagen.
Die mensen zijn ziek.

In Belgie hebben ze hebben waar ik studeer ook eens zo’n betoging gehouden maar dan van een andere rechtse partij. En toen werd er ook aangeraden om binnen te blijven. Ik heb dit dan ook gedaan maar ik kon niet slapen van de helikopters die heen en weer vlogen :open_mouth: Ik vond het echt eng en was blij dat ik binnen zat.