Heey meiden,
Ik heb morgen een hele belangrijke toets. En ik moet persee een voldoende halen. Zo niet dan moet ik van mijn opleiding af Het punt is, wij moeten een arrest lezen met bijbehorende vragen. Een soort van begrijpend lezen zeg maar. Maar door mijn dyslextie heb ik vaak bij zulke toetsen tijd tekort. Ik zit nu juist daarom al helemaal in de stress. Ik heb de toest al 1 keertje gemaakt, en kreeg toen echt een black out om het zo maar te zeggen. Ik kon het idee niet uit mijn hoofd krijgen dat ik optijd klaar moest zijn en de rest om mij heen veel sneller ging dan mij. Doordat ik daardoor me totaal niet kon concentreren kon ik de hele tekst gewoon niet in mij opnemen. Ik heb het 6 keer gelezen en nog wist ik niet wat er stond. Het klinkt misschien heel dom. Me gedachten kan ik op dat moment gewoon niet bij de tekst houden, en dus komt het ook niet binnen. Nu heb ik thuis heel wat teksten geoefend en ben een jaar verder met mijn opleiding, dus heb veel meer ervaring met arresten lezen. Maar nu ben ik nog steeds bang dat ik morgen weer afgeleid wordt door gedachtes, of dat ik weer in paniek raak dat ik te weinig tijd heb. Misschien hebben jullie tips om rustig en geconcenteerd te blijven?