morgen afrijden

Ik moet morgenochtend afrijden en ik kan me heel goed voorstellen dat iedereen best gespannen is voor dit moment. Maar ik ben normaal nooit zo gespannen als nu. Daarnaast ben ik nog nooit gezakt en thuis maken ze nu de hele tijd de opmerking: eens moet de eerste keer zijn… Heel grappig! Maar ik maak me echt druk. Ik ben zo bang om te zakken, niet echt om het zakken zelf, maar om het bedrag en straks ga ik vet janken. En ik heb me rijbewijs echt nodig want mijn theorie is bijna verlopen. Ik had de rijlessen ook veel te lang uitgesteld…
Maar ik ben op zich niet zo bang voor het rijden op zich, meer dus voor dat gesprekje erna.

Maar goed hier kunnen jullie niks mee haha. Maar ik heb ook een tussentijdse toets gedaan. Die examinator was wel wat pietluttig, vind ik zelf, maar hij is zelf ook rij-instructeur geweest dus hij weet wat je doormaakt. Ik ken hem al dus hij is al wat vertrouwder dan een andere examinator. Je mag dus om deze examinator vragen. Maar hij heeft bij de tussentijdse toets wel tips gegeven en ik ben bang dat dit ook in mijn nadeel kan werken als ik voor dezelfde examinator kies. Bijvoorbeeld als hij denkt dat ik niets met die tips gedaan heb…
Daarnaast iedere examinator werkt volgens hetzelfde boekje, dus het zou niet veel uit moeten maken. Wat zal ik doen?

Zakken voor je praktijk is geen schande. Het is wel vervelend dat je theorie bijna verlopen is, maar dat is inderdaad je eigen ‘schuld’ geweest.
Er zijn wel verschillen tussen examinators, de een is iets gemakkelijker als de ander. En het ligt ook geheel aan hun bui :’) Maar ze moeten inderdaad wel aan het boekje houden.
Dus als jij toch prettig vindt om met een bekend gezicht in de auto te stappen moet je dat gewoon doen en laten zien dat je wat hebt geleerd van die tips.
Het lukt je wel joh, laat zien dat je zelfverzekerd bent.

ja dat is zo
Ach ik laat t wel gewoon aan t toeval over haha

Wie weet…

Het ligt echt aan zoveel factoren; het verkeer, de bui van de examinator, het weer. Ook aan jezelf natuurlijk, maar je moet jezelf niet de schuld gaan geven als het niet gelukt is. In 1 keer slagen voor je praktijk is uitzonderlijk.

gewoon doen wat jij wat denk dat goed is , en als je een foutje maakt niet te lang over nadenken ! anders zit je het hele examen er over te piekeren! heel veel succes morgen! en hou ons op de hoogte natuurlijk :slightly_smiling_face:

Neem je je rijinstructeur ook mee ?

Ik heb t de eerste keer wel gedaan maar werd daar juist zenuwachtig van omdat je steeds iemand ziet zitten als je in de achteruitkijkspiegel kijkt.

En een foutje is inderdaad niet erg, sommigen slagen zelfs als ze een ingreep hebben. Ik heb het in de derde keer gehaald, de eerste twee keer had ik geen ingreep. het hang echt af van heel veel dingen.

Het belangrijkste is om rustig te blijven en proberen een gesprek aan te gaan met de examinator, ook al begin je over het weer of zo.

Weetje er zit echt een grote geluksfactor gewoon bij en dat heeft helemaal niets met je rijgedrag te maken. Sowieso mogen maar een bepaald aantal mensen slagen, dus zelfs als je de sterren van de hemel rijdt kan je nog zakken. Maar troost je, dinsdagochtend is een goede ochtend.

En het is heus niet erg als je niet slaagt de eerste keer, slechts 40% slaagt de eerste keer. Het is vervelend, ja dat wel. En het kostenplaatje is zeker niet leuk, maar wat dat betreft heb je over je rijexamen gewoon geen controle.

Wat je wel kan doen is kalmeringspilletjes, homeopathische, innemen. Dat helpt bij mij echt enorm tegen de zenuwen!

Maar trouwens, sinds wanneer kan je vragen om de examinator van de TTT? Volgens mij kan dat, hier in Rotterdam in ieder geval, niet.

Je kan het! :grinning:

Heel erg veel succes morgen! You can do it.

Succes! Welke fouten jij of anderen ook maken, de situatie veilig oplossen is het allerbelangrijkst. En rustig blijven kan ook heel goed werken :wink:

Je kunt het wel hoor haha.

Bij mij zeiden ze juist dat ik steeds ging slagen maar ben 3x gezakt en na de 4ex eindelijk gehaald,
Het ligt ook helemaal aan de examinator.

Succes!

Succes!!

Dit stelt mij ook gerust, ik ga 6 juni op, en ik ben NU al zenuwachtig haha.

Dan heb ik een tip voor jou aangezien het voor haar al telaat is nu.
Ik zou als ik jou was kalmeringstabletten halen bij de kruidvat ofzo.
Hebben mij ook erg geholpen.

Je krijgt toch gewoon een examinator aangewezen? Ik zou er niet van uitgaan dat je morgen opeens kan kiezen. Ik heb dat nog nooit gehoord hoor.
Maargoed, bij het CBR is het zo dat er op een dag maar een bepaald aantal mensen mag slagen. Het is belachelijk maar waar. Het is echt geen schande om daarvoor te zakken. Sowieso ligt het enorm aan de examinator. Ik heb er veeeeel te lang over gedaan. Mja heb m nu toch hoor. Succes morgen!

Succes morgen!
Vertel wel hoe het ging, hè? :wink:

Als er iemand is die weet hoe je je voelt, ben ik het wel :’)

Ik moet morgen namelijk ook afrijden. Voor de tweede keer. En geloof me, als je de eerste keer slaagt moet je daar echt heel blij mee zijn. Zoniet: van fouten kun je leren. Ik ga het morgen opnieuw proberen en ik ben ook zenuwachtig, maar ik ga gewoon rijden alsof ik rijles heb want in feite is er niet veel verschil.

Heel veel succes! (:

Dat van een bepaald aantal mensen mag maar slagen per dag vind ik echt onzin. Ik was zelf om 9 uur 's ochtends, eerste lichting dus. Meteen eerste keer geslaagd, ook voor TTT en theorie overigens.

Ik heb de motor af laten slaan bij m’n TTT en bij m’n examen. Terwijl dat de auto was waar ik in heb gelest :stuck_out_tongue:

succes! :heart:
ik ben meestal zenuwwachtig voor alles, behalve voor mijn rij-examen.
heel raar, maar ik deed gewoon m’n ding en had talent volgens de examinator.

tnx voor de reacties ik ben benieuwd! haha