Ik moet morgenochtend afrijden en ik kan me heel goed voorstellen dat iedereen best gespannen is voor dit moment. Maar ik ben normaal nooit zo gespannen als nu. Daarnaast ben ik nog nooit gezakt en thuis maken ze nu de hele tijd de opmerking: eens moet de eerste keer zijn… Heel grappig! Maar ik maak me echt druk. Ik ben zo bang om te zakken, niet echt om het zakken zelf, maar om het bedrag en straks ga ik vet janken. En ik heb me rijbewijs echt nodig want mijn theorie is bijna verlopen. Ik had de rijlessen ook veel te lang uitgesteld…
Maar ik ben op zich niet zo bang voor het rijden op zich, meer dus voor dat gesprekje erna.
Maar goed hier kunnen jullie niks mee haha. Maar ik heb ook een tussentijdse toets gedaan. Die examinator was wel wat pietluttig, vind ik zelf, maar hij is zelf ook rij-instructeur geweest dus hij weet wat je doormaakt. Ik ken hem al dus hij is al wat vertrouwder dan een andere examinator. Je mag dus om deze examinator vragen. Maar hij heeft bij de tussentijdse toets wel tips gegeven en ik ben bang dat dit ook in mijn nadeel kan werken als ik voor dezelfde examinator kies. Bijvoorbeeld als hij denkt dat ik niets met die tips gedaan heb…
Daarnaast iedere examinator werkt volgens hetzelfde boekje, dus het zou niet veel uit moeten maken. Wat zal ik doen?