Mopshondje

Hallo iedereen,

Ik heb een Franse Bulldog en zij is 1,5 jaar.
Nu wil ik een 2e hondje kopen, en ik wil dat dat een mopshondje is…

Mijn mama weet niet zeker of ze een tweede hondje wil kopen, en ze weet ook nog niet of dat een mopshondje word of een Franse Bulldog…

Dus mijn vraag: Wie weet vanalles over een mopshondje?

En geef ook alsjeblieft een paar redenen om zo een hondje te kopen, dan kan ik mijn mama overtuigen
:slight_smile:

Dank jullie wel!

google?

Waarom wil jij een mopshondje? Omdat ze er schattig uit zien zeker, meer weet je er volgens mij namelijk niet van. Ik zou je aanraden om wat meer research te doen voordat je een dier, geen object aanschaft. En nooit een hond op uiterlijk kopen maar ook naar het karakter, veel voorkomende kwalen etc kijken.

Net wat Snichh zegt (omg wat een heerlijke foto <333!), het is een super leuk hondje, maar heel veel risico’s, mijn nicht heeft ook een mops, maar het arme ding heeft iets met zijn rug, staat niet goed op zijn pootjes, zijn oogjes staan echt héél bol en heeft epilepsie… En dat terwijl ons Sjoakie (zo heet het arme beest haha) nog maar 1,5 is. Daar in tegen werd hun vorige mops 10 jaar, maar daar hebben ze denk ik echt geluk mee gehad

Ik zou eerst goed research doen als ik jou was. Ik wilde namelijk ook een mopshondje maar heb toch voor een ander ras gekozen. Mopshonden brengen namelijk veel risico’s met zich mee. Er zijn vaak dingen mis met hun ogen en rug!

kijk hier anders ff:
http://www.hondenpage.com/honden/mopshond.php

Ik heb al research gedaan en ben het er mee eens over de problemen dat we kunnen hebben met een mopshondje…
Mijn oma heeft een boston terriër… Dat ras is erg koppig maar wel leuk en speels… Een mopshondje en een boston terriër lijken veel op elkaar met de kenmerken en hoe hun gedrag is.
En mijn vriendin heeft ook een mopshondje en er is niks mis mee…
Maar jullie hebben wel gelijk dat mopshondjes veel rug en… problemen hebben.
Ofwel zou mijn mama een boston terriër doen omdat mijn oma zo eentje heeft en ze is wel heel fijn…

Ik heb een mopshond.
Ze is heel lief, speels, aanhankelijk…
Maar ze is ook heel koppig. En dit zijn de meeste mopshonden. Hierdoor heb ik ook veel last met haar leren buiten te plassen.
Ook denken sommige mensen dat mopshonden niet snel/veel blaffen, dit is in ieder geval bij mij héél anders.
Moest je er 1 kopen moet je opletten dat de oogjes niet teveel uitpuilen want anders kan je last krijgen dat ze te weinig traanvocht hebben

Ja ik weet dat…

Mijn oma heeft een Boston Terriër en die honden zijn precies hetzelfde als een mopshondje. :slight_smile:
Dank je wel!

Ik heb sinds 31 december een mopshond pup ! Echt heel leuk, maar kan niet wachten tot mijn hondje een beetje ouder is haha !

Oud topic slotje