moord.

Ik moet voor school een moordzaak naspelen.
de moord zelf + rechtzaak enzo.
Hebben jullie ideeën voor een moord?
we hadden wel wat, maar dat komt niet zo goed uit.
Alles is welkom en bedankt alvast!

Toen ik de titel zag dacht ik dat je iemand had vermoord.
Maar goed. Even je berichtje lezen.

hahaha dat dacht ik ook al: ‘Wat krijgen we nou? Girlscene gaat moordzaken oplossen?’…

whahaha. omg nee XD
dat zou ik nevernooit kunnen.

Bedoel je dat we een verhaal moeten verzinnen waarin iemand is vermoord, met achtergrond informatie enzo?

Jep.
we laten zien hoe het is gebeurt.
we moeten uitzoeken waarom.
de rechtzaak.
echt gewoon de hele zaak.

Moord rondom een gestolen Ipod.
*Leerling z’n Ipod is gestolen en vermoord degene die hem gestolen heeft

Cyberpest moord.
*Leerling wordt via i-net gepest (cyberpesten) en is zo radeloos dat hij/zij de hoofddader bedreigd en vermoord

ohja, dit zeg ik maar even bij. sorry boven mij (:
de moordenaar + slachtoffer zijn NIET minderjarig.
toch bedankt :grin:

haha ik verwachte ook wel een heftig verhaal

maar ehm, kijk CSI of de mentalist of iets in die genre . mischien vind je daar een leuk idee!

Oh, moet je er ook een verhaal omheen verzinnen :3 ?

Ik zou CSI/Bones gaan kijken, dan krijg je genoeg ideeën. ^^

Een vrouw heeft twee kinderen en is gescheiden van haar man. Van het beetje alimentatie dat ze krijgt kan ze de kinderen alsnog niet goed verzorgen, maar de man gaat er wel aan kapot omdat hij eigenlijk helemaal niet zo veel verdiend.
Dus nu heeft hij doordeweeks in de ochtend een baan, in de avond een baan en in de weekenden heeft hij ook nog meer bijbanen om alles te kunnen betalen.
De vrouw is 4 % invalide verklaard door een ongeval met een ijscocar, 5 jaar terug, en werkt daarom maar 2 dagen in de week, waarvan 1 een halve dag om voor de kinderen te kunnen zorgen.
Ze zijn allebei verwikkelt in zware rechtszaken omdat de man ook voor de kinderen wil zorgen, maar dit na 2 jaar nóg steeds niet mag.
Ondertussen heeft mevrouw een nieuw vriendje met een duister verleden, wil de nieuwe vrouw van de man dat hij het opgeeft, en de dochter van de gescheiden ouders (Truus, die inmiddels 13 is ) heeft haar eerste vriendje waarvan de vader zwaar alcoholist is.
Moeder verwaarloosd de kinderen waardoor Truus voor haar 1 jarige broertje moet zorgen, eten moet maken, huis moet schoonmaken enz.
De lerares van Truus merkt dit op en is er altijd voor het meisje, de lerares vindt dat ze beter bij haar vader af is, en vindt dit heel erg vanwege de dingen die zij heeft meegemaakt die ze een ander niet toe wenst, maar de moeder geeft niet toe.

Dan is de moeder opeens dood * geschokte blikken *

Wie heeft het gedaan * nog meer geschokte blikken *

Je ziet het na de reclame.

Ik vind de lerares. Lijkt me wel spannend, want dat verwacht je niet. En anders de vrouw van de man >:-) Omdat ze vindt dat er te veel tijd in de rechtszaken gestopt wordt. Niet de man doen das niet spannend meer. En ook niet de vrouw zelf, want ik wil niet dat het zelfmoord is.

als je gewoon een moord bedenkt.
dan kan ik zelf wel een verhaal verzinnen :grin:

dankje! :grin:

Dit. Verder heb ik geen ideeen xd

Iemand is vermoord doordat die ijsklontjes in z’n mond kreeg en daardoor is gestikt. Vervolgens smeltte het ijs en is de doodsoorzaak niet meer te vinden :slightly_smiling_face:

Dan brown <3

Damnn… als ik ooit nog is iemand wil vermoorden…
Just kidding! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Beetje aparte schoolopdracht:’)?
Verzin gewoon iets waarop iemand jaloers is, of het ‘populairste kind’ door iemand die gepest wordt ofzo:’)

Maar je kan wel zien dat diegene is gestikt :grinning:

mag ik vragen welke opleiding je volgt?