Mooiste stukje/quote uit boek

Plaats hier jouw favoriete grappige/leuke/mooie/ontroerende/whatever-quote uit een boek! :grinning:

Ikzelf vind dit zo’n mooi stukje, moest ik echt bij janken:
Ik druk op de cd-knop. Micheal Stipe zingt dat we moeten volhouden als de dag lang duurt, dat we moeten volhouden als we zeker weten dat we niet verder kunnen in dit leven, als alles fout is. We zijn stil, allebei. Carmen zit ook te luisteren. Ze veegt een traan weg. Ik hou haar been stevig vast. No, no, no, you’re not alone. Hold on. Hold on.
Uit: Komt een vrouw bij de dokter

een beroemdheid is wat een beroemdheid doet, vergeet dat niet!

uit het boek: Harry potter en de geiheime kamer

Kvond ik wel een grappig zinnetje =)

When life offers you a dream so far beyond any of your expectations, it’s not reasonable to grieve when it comes to an end.

• Twilight

‘It does not do to dwell on dreams and forget to live’

‘I solemnly swear I am up to no good’

‘Of course this is all happening in your head Harry, but why on earth should that mean it’s not real?’

Harry Potter <3

Oh en ‘Als er cake is, is er hoop. En er is altijd cake.’ - Rudy Tock, Life Expectancy.

If people were rain, i was drizzle and she was a hurricane.
-Looking for Alaska.

‘‘When they entered they found, hanging upon the wall, a splendid portrait of their master as they had last seen him, in all the wonder of his exquisite youth and beauty. Lying on the floor was a dead man, in an evening dress, with a knife in his heart. He was withered, wrinkled, and loathsome of visage. It was not till they had examined the rings that they recognised who it was.’’

Uit the picture of Dorian Gray. Ik vind het vooral zo’n mooi/goed stukje omdat het een geweldig boek is. :slightly_smiling_face:

Ennnn:

“A little nonsense now and then, is cherished by the wisest men.”

Uit Charlie en de grote glazen lift van Roald Dahl.

“Als een leeuw kon praten zou de mens hem toch niet kunnen begrijpen.”

en:

“Uiteindelijk zou het wel voorbijgaan. Alles zou voorbijgaan. Het leven zou voorbijgaan.”

uit: ik ben Raaf.

Het einde van Neil Gaiman en Terry Pratchett’s Good Omens (mijn favoriete boek allertijden :slightly_smiling_face: ):

"If you want to imagine the future, imagine a boy and his dog and his friends. And a summer that never ends.
And if you want to imagine the future, imagine a boot … no, imagine a sneaker, laces trailing, kicking a pebble; imagine a stick, to poke at interesting things, and throw for a dog that may or may not decide to retrieve it; imagine a tuneless whistle, pounding some luckless popular song into insensibility; imagine a figure, half angel, half devil, all human …

Slouching hopefully towards Tadfield …
… forever."

(heel mooi en zielig en hoopvol in een boek wat echt fantastische komedie is. De ‘boy’ hierin is de Antichrist die zelf heeft besloten niet Armageddon door te laten gaan)

Dubbelpost. Fuck yooouuu, I’m a dragon.

“De laatste stoomwolken losten op in de herfstige lucht. De trein ging een bocht om. Harry zwaaide nog steeds.
‘Hij redt het heus wel,’ fluisterde Ginny.
Harry keek haar aan, liet verstrooid zijn hand zakken en streek over het bliksemvormige litteken op zijn voorhoofd.
‘Dat weet ik.’
Het litteken had al negentien jaar geen pijn meer gedaan. Alles was goed.”
- Harry Potter en de Relieken van de Dood

^ Ja dat is wel een heeel erge spoiler :\

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hoezo een spoiler?

uit een turks boek, het raakte mij echt:

Nasıl anlayacağiz peki duyduğumuz seyin gerçek aşk olup olmadığını? Yoksa aşk bu mu yalnizca? Geçici bir heyecan…

en de betekenis is:
hoe moeten we nu weten of dat gene wat we voelen echte liefde is?
of is dat juist wat liefde is? een eendaagsevlieg…

(zoiets ongeveer, het gaat eigelijk erover dat we niet weten wat echte liefde is en dat liefde iets is wat spanning oplevert, maar uiteindelijk ook weer over gaat)

Hoezo is dat van Harry Potter een spoiler? Dat boek was echt al in 2007 uit hoor, zo is alles een spoiler.

Die turkse quote vind ik erruug mooi!
Ik vind altijd de quotes van Edgar allen Poe mooi, en wijs.

dieee <3

Dit is serieus één van de mooiste citaten ooit, zo simpel, maar toch zo diepgaand!

“So, it’s not gonna be easy. It’s gonna be really hard. We’re gonna have to work at this every day, but I want to do that because I want you. I want all of you, forever, you and me, every day. Will you do something for me, please? Just picture your life for me? Thirty years from now, forty years from now? What’s it look like? If it’s with him- go. Go! I lost you once, I think I can do it again, if I thought that’s what you really wanted. But don’t you take the easy way out.”

Van Mortal Instruments - City of Bones:

“Patience grasshopper,” said Maia. “Good things come to those who wait.”
“I always thought that it was ‘Good things come to those who do the wave’”, said Simon. “No wonder I’ve been so confused all my life.”

Haha sorry, meer grappig dan echt mooi… maar toch (:

“We call them dumb animals, and so they are, for they cannot tell us how they feel, but they do not suffer less because they have no words.”

Van Black Beauty - Anna Sewell.
Dit vind ik zo’n ontzettend mooie quote!