Mooie mensen gelukkiger

Ik Het is lullig dat mensen minder kansen krijgen als ze minder mooi zijn maar ik denk gewoon echt dat mooie mensen inderdaad meer krijgen aangeboden…
MAAR gelukkiger zeker niet. Dat hangt af van je levenssituatie, niet je looks. Een minder mooi meisje kan een geweldige familie hebben en gelukkiger zijn dan een erg mooi meisje dat middenin huiselijk geweld leeft. Ook denk ik dat zelfvertrouwen véél doet.

Precies. Ook mooie vrouwen kunnen kinderen verliezen, kunnen ziek worden etc… Ik ken trouwens een prachtige vrouw die de mannen voor het uitkiezen heeft en zit met een agressieveling waar ze niet los van komt, omdat ze kinderen met hem heeft. Echt zielig…

Ook kan je met dit soort onderzoeken alles bewijzen. Hoeveel mensen werden er getest? En 10% gelukkiger is nu toch ook wel een beetje verwaarloosbaar.

Maar ik denk wel dat als je knapper (zelfverzekerder) bent, dat je je meer mag permitteren bij anderen, dat mensen zich minder rap aan je ergeren.

Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens. Ik associëer mooi zijn met gelukkig zijn. Heel slecht eigenlijk.

kijk dan naar laura van x-factor, ze ging alleen door omdat ze zo mooi was. Terwijl ze totaal niet kan zingen. en toen ze eruit ging zei de comentator nog, ‘we zullen haar nog vast wel eens zien, want zij heeft de x-factor’ Daar bedoeld hij mee omdat ze zo mooi is, want ze kan niet eens zingen…

Maar dat is ook zo, die mensen hebben meer zelfvertrouwen en zijn zelfverzekerder.
maar ik zie vaak hele mooie mannen met een lelijke vriendin/vrouw. Of hele mooie vrouwen met een lelijk vriend/man. dus dat mooie mensen mooie mannen krijgen, nou… Zelfverzekerde mensen die niet zo mooi zijn kunnen ook een hele mooie vriend/vriendin krijgen.
behalve dat mooie mensen wel voordeel hebben in de samenleving, denk ik dan

door dat die mensen dus mooier zijn, hebben ze waarschijnlijk meer zelfvertrouwen, dit stralen ze uit… et voila! de rest kan je zelfwel aanvullen.

vind het een beetje dubieus, wie bepaald er wat mooi is? Wanneer ben je nou mooi en wanneer niet?

Ik denk eerder dat het moet zijn: Als je je mooi voelt ben je gelukkiger.

mee eens.

ja maar kijk, je hebt wel een ideaalbeeld tegenwoordig, en die wordt dan door een supergrote groep mensen mooi gevonden. er zitten altijd wel mensen tussen die juist die personen niks aan vinden, maar zoals ik zei: grootste deel…

Helemaal mee eens.

Dit slaat dan ook weer helemaal nergens op want er zijn genoeg mensen die mooi zijn zonder make-up en meisjes met veel makeup worden juist als sneller als lelijk gezien.
Ik denk dat het echt aan uitstraling ligt en niet aan dat je een knap hoofd hebt, als jij goed in je vel zit kunnen mensen dat zien en dat is aantrekkelijk.

Wanneer is iemand mooi en wanneer is iemand ‘lelijk’?

iedereen is mooi.

Mensen met zelfvertrouwen zijn gelukkiger. Maar mensen zonder zelfvertrouwen zijn niet automatisch lelijk?

Idd, dat bedoelde ik ook. Ik zei het alleen anders xd

vind ik ook. Er lopen genoeg mooie mensen rond die onzeker zijn.

Ik vind t ook zo jammer dat je mooi moet zijn, anders tel je niet meer.

Misschien iets te zwart-wit dit, maar je ziet t op bijv x-factor. Als je ‘lelijk’ bent moet je heeeeel goed kunnen zingen wil je doorgaan, als je ‘mooi’ bent is dat zingen er leuk bij.

Maar dat van mensen die mooi zijn eerder een vriend/vriendin krijgen geloof ik wel. Maar dat komt denk ik ook wel door zelfvertrouwen…
3 vriendinnen van mij hebben verkering, ik niet, maar ik ben sowieso wel een stuk onzekerder dan zij zijn.

Ik denk dat ik me wel gelukkiger zou voelen als ik bijvoorbeeld een mooie platte buik had en een wat kleinere voorgevel :stuck_out_tongue:
Dan zou ik gewoon zelfverzekerder zijn en dus gelukkiger denk ik.
Maarja, working on it :grinning: