Mooie mensen gelukkiger

Mooie mensen blijken gelukkiger dan mensen die er minder knap uit zien. Zij krijgen sneller een goede baan en verdienen meer, zo stellen onderzoekers van de Universiteit van Texas.
Uit het onderzoek (pdf) blijkt dat mooie mensen over het algemeen gelukkiger zijn. Dit geluk heeft volgens de onderzoekers voornamelijk te maken met het financiële voordeel dat schoonheid oplevert.
Rijkdom
Volgens hoofdonderzoeker Daniel Hamermesh kan worden geconcludeerd dat schoonheid voor grotere rijkdom op verschillende vlakken zorgt. ;Mooiere mensen verdienen over het algemeen meer geld en trouwen vaak met mooie mensen die ook veel verdienen
In het onderzoek werden deelnemers beoordeeld op hun schoonheid door een groep mensen, via een foto of face-to-face. Vervolgens werden deze deelnemers ondervraagd over hun geluksniveau.

De groep deelnemers die het mooist werd gevonden, bleek 10 procent gelukkiger te zijn dan de groep minder knappe deelnemers.

Eigelijk is het best oneerlijk we hebben er ook niet voor gekozen om mooi of lelijk te zijn. Het gaat om de innerlijk.
Wat denken jullie der van

komt dat niet allemaal doordat die mensen mooi zijn?

Het gaat erom dat de mensen die mooi zijn minder hun beat hoeven te doen voor een goede baan of leuke vriend en ze staan ook gelukkiger in het leven dan minder knape mensen

Ik denk dat als je “mooi bent” je ook sneller uitstraalt dat je jezelf goed voelt, wat ook weer positief overkomt op anderen. En dat die uitstraling dan weer voor de rest zorgt.

Maar je kiest er idd niet voor hoe je eruit ziet (alhoewel, plastische chirurgie tegenwoordig…), maar je leeft er uiteindelijk toch mee, dus ja.

volgens mij zijn er ook wel onderzoeken zijn waarin ze juist zeggen dat het niet uit maakt of je knap of minder knap bent als het gaat om welke baan je kunt krijgen…

Maar om je vraag te beantwoorden, ik denk dat innerlijk inderdaad belangrijker is, maar dat zullen de meesten wel met me eens zijn.

Geloof dr geen reet van, die mensen hebben gewoon zelfvertrouwen.

En dus zijn ze gelukkiger.

Dit dus, niemand is lelijk.
Oké er zijn minder knappe mensen, maar als die dan ook nog hele foute kleding gaan dragen, nooit wat met hun gezicht doen en hun haar nooit kammen wordt het natuurlijk nooit wat.
Je moet er gewoon verzorgd uit zien, uitstralen en zelfvertrouwen hebben!
Je kan mooi zijn, maar niemand straalt wanneer hij of zij net uit bed is gekomen, met raar haar en dode kleding.
Die ‘Mooie Mensen’ staan wel een paar uur voor de spiegel terwijl de andere dan nog lekker in hun bed liggen!

Indd ik denk precies hetzelfde. En het is eigenlijk zo oneerlijk, want je hele leven lang wordt je in eerste instantie afgerekend op je uiterlijk, terwijl je daar niks aan kan doen, zo ben je geboren. Je persoonlijkheid daarentegen niet, die bepaalt pas echt of je een mooi mens bent of niet. Helaas is dat niet het eerste wat mensen zien.
Maar ja dat is de wereld van nu… En ik merk zelf ook indd dat knappe mensen in mijn omgeving sneller baantjes krijgen. Heb het zelfs zo erg meegemaakt dat ze tegen een wat minder knap iemand gewoon zeiden; we hebben geen vacatures, terwijl ze juist op zoek waren.

alle mensen zijn mooi

ik denk dat het niet perse gaat om mooi zijn maar ik denk ook dat het wel helpt als je mooi bent.

Dus als je een leuk innerlijk hebt + mooi helpt vaak beter dan
Leuk innerlijk + lelijk :slightly_smiling_face:

Ik word altijd zo onzeker van dit soort dingen, ik weet niet :stuck_out_tongue:

Ik las juist ergens dat de minder mooie mensen gelukkiger zijn, want de mooie mensen zijn perfectionistisch en doordat eisen ze meer en meer waardoor ze op ten duur ongelukkig worden.

Het klopt wel had ook een keer iets anders gelezen dat moet ff graven, mooiere vrouwen worden eerder aangenomen door leidinggevende man maar andersom schijnt het gelijk te zijn zegmaar.

Ik denk trouwens (ff 'n aanvulling op wat ik net zei) niet dat mooie mensen gelukkiger zijn, ik denk dat ze om sommige manieren meer geluk hebben. Een mooi uiterlijk is bijv. als baas leuker om mee te werken en naar te kijken, dan iemand die je niet zo knap vind.

Hoe gelukkig je bent, is maar net in hoeverre je jezelf en je leven accepteert, en wat je benut van je mogelijkheden, en hoe je je er bij voelt.

Ik denk dat het misschien eerder andersom is. Hoe gelukkiger je bent hoe meer je dat ook uitstraalt en hoe beter je eruit gaat ziet. (lachende/blije mensen zijn altijd aantrekkelijker dan chagerijnige)

Ik ben het hier wel mee eens. Denk maar aan aantrekkelijker gevonden worden, meer zelfvertrouwen uitstralen.

lol ik ook.Weetje wat ik nu denk?
Ik krijg later geen baan :slightly_smiling_face:

ik ben gelukkig op dit moment, en bij mij gaan m’n ogen dan stralen en ik hoor vaak dat dat mij mooi maakt… dat heeft dus meer met innerlijk te maken, naja ik ben niet echt heel lelijk, als je dat van jezelf kan zeggen, maar ik heb mezelf leren accepteren en dat zie je denk ik weer. het ligt gewoon meer aan wat je uitstraalt dan hoe je er verder uitziet. dat is mijn mening.