mooie gedachte of niet?

oke, ik wist niet of ik dit bij onzin of lifestyle moest plaatsen maarja…

ik had net dus een soort van feest met de hele familie.
een één van mijn tantes is een soort van ‘helderziend’ achtig, en toen was ik met haar, mijn andere tante en mijn oom (stel) aan het praten, en toen hadden we het er zo over, over mij en over hoe ik ben qua innerlijk, toen vertelde mijn tante (degene die niet helderziend is) dat ze ooit een miskraam heeft gehad, en ik lijk qua innerlijk sprekend (gewoon helemaal eigenlijk) op mijn tante, dus het lijkt net alsof ik een kind van haar ben (qua innerlijk), ik ben ook heel volwassen qua gedrag en veeeeel verder dan mijn vriendinnen in allerlei opzichten, ook met mijn tweelingzus… heel vaag.
dus toen vertelde die helderziende tante: het zou best kunnen dat jij een ‘verloren’ kind bent, en jij uiteindelijk uit bent gekomen bij je vader (die broer van m’n tante) en dat jij dus eigenlijk gewoon een soort van ‘kind’ bent van je tante.
mijn band met m’n tante is ook supersterk, bijna even sterk als die van m’n moeder en ik.
en omdat zij die miskraam heeft gehad in 1990, en ik ben geboren in 1996, zou het best kunnen dat ik daarom ‘volwassener’ denk, oke dit klinkt allemaal heel raar enzo, maar zo legde die tante dat uit en ik vond het best een mooie gedachte, maar zou hier iets van waarheid in kunnen zitten, want ik vind het wel een mooie gedachte… ik denk zelf van wel, wat denken jullie?

Ik kan er niets van bakken.

Nee, gewoon nee.

't is een mooie gedachte inderdaad. Of het zo is weet niemand.

Wat je zelf wilt geloven.
Ik geloof altijd wel in dat soort dingen. want mij lijkt het dat je toch iets van een ziel hebt, dus zou zoiets best mogelijk kunnen zijn.

Een miskraam is gewoon dood, als je eenmaal dood bent kom je niet meer terug. Ik geloof er niet in, maar als jij het een mooie gedachte vind wat maakt de mening van andere dan uit?

Tsja, het idee is mooi. Maar je weet inderdaad nooit of het zo is.

Het verhaal is trouwens een beetje onhandig geschreven met van die lange zinnen en geen hoofdletters. Je moet er 2x overheen lezen voordat iemand het snapt.

Ik geloof nooit echt in leven na de dood maar ik vind het opzich wel een mooie gedachte ja;)

+1

Klinkt wel mooi, maar ik geloof er niet in. Bij een miskraam sterft de vrucht, die gaat niet ergens anders verder leven.

Idd, ik denk niet dat je daardoor ‘volwassener’ bent.

Het is idd een mooie gedachte, maar ik geloof er niet in.

Dit verhaal (maar ik denk dan van iemand anders) was ook een keer op tv!
Ik weet het niet zo goed hihi.

:heart:

ik vind het ook wel een mooie gedachte, maar of het waar is is een 2e :stuck_out_tongue:.

ik geloof het opzich wel.

oh sorry daarvoor!

ik was gewoon benieuwd hoe jullie hierover denken…
misschien had ik het beter bij onzin kunnen plaatsen.

Hier valt weinig over te zeggen denk ik. De een zegt, ‘ja kan.’ De ander zegt ‘nee kan niet.’ Het is iets wat je zelf moet geloven.

Het ligt maar net waar je in gelooft.