mooie boeken

Hi,
voor nederlands literatuur moet ik dit schooljaar veel boeken gelezen hebben.
Ik hou wel van lezen, maar ik zou wel eens willen weten wat jullie goede boeken vinden.

Dus, wat is het mooiste boek dat je gelezen hebt?
Of de mooiste boeken?:slightly_smiling_face:

xx

Arthur Japin - Een schitterend gebrek
Volgens mijn literatuur/nederlands leraar een van de beste liefdesverhalen uit de Nederlandse literatuur.
Het gaat over de eerste liefde van Giacomo Cassanova (dé cassanova) ze heet Lucia. Echter, doordat zij de pokken krijgt, is haar uiterlijk dermate verminkt, dat ze vind dat haar grote liefde Giacomo een beter iemand verdiend. Ze laat haar familie zeggen dat ze getrouwd is en gaat weg.
Jaren later komen ze elkaar weer tegen in Amsterdam. Beiden hebben ze een andere naam en hebben beiden nog niet de liefde van hun leven gevonden.

Ehm ik heb geloof ik geen literatuur boeken, maar deze vind ik wel onwijs mooi:

Heleen vreeswijk - Eerwraak
Heleen vreeswijk - Loverboys
Judith Visser - Stuk

Misschien dat je er iets aan hebt :].

Stefan Brijs - De Engelenmaker
Ook een echt goed boek, heb m net gelezen voor school. Stefan Brijs is een Belg en het boek speelt zich af in België, vlak bij het drielandenpunt.
Het heeft ook diverse prijzen gewonnen, in 2006 de Gouden UIl Prijs van de lezer en de vijfjaarlijkse Prijs voor proza van de Koningklijke Acedemie voor Nederlandse Taal- en Letterkunde. De vertaalrechten zijn verkocht aan de VS, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Spanje en Italië

Het boek leest echt heel makkelijk weg, ondanks de 430 pagina’s was ik er in zo’n 3.5 uur doorheen (ik lees ook snel, maar het leest wel makkelijk)

De achterkant:
Op 13 oktober 1984 keert na een afwezigheid van bijna twintig jaar Dokter Victor Hoppe terug naar zijn geboortedorp Woldheim, vlak bij het drielandenpunt in de buurt van Vaals en Aken. De bekrompen dorpelingen reageren argwanend op zijn komst, zeker als blijkt dat hij drie kinderen van een paar weken oud bij zich heeft: een identieke drieling met een schrikwekkende afwijking. Na enkele bijzondere genezingen wordt de dokter toch aanvaard in het dorp en gestaag groeit zijn populariteit. Zijn kinderen zijn echter zelden te zien en dat voedt de geruchten. Langzaam groeit het besef dat ze alledrie ernstig ziek zijn. Maar er blijkt meer aan de hand, niet alleen de kinderen, ook met de dokter zelf die, gegijzeld door zijn verleden, een beslissing neemt die hem onsterfelijkheid moet bezorgen.

het boek ligt naast me, vandaar

Zoekfunctie