Mooi lichaam door één x in de week te sporten?

Heey meiden!
Volgend jaar ga ik een opleiding doen wat veel tijd kost en ik wil er ook 100% voor gaan! Ik heb aan hockey gedaan maar dat gaat dan niet om dan 2 x in de week te trainen en op zaterdag nog een wedstrijd.
Dus weet iemand een sport wat ik 1x (misschien wel 2x) in de week kan gaan doen en waardoor ik toch een mooi lichaam van krijg?!
Zelf dacht ik aan Body pumping (volgens mij heet dat zo) dat is op muziek gewicht ‘heffen’… Dat lijkt me wel leuk opzich!
Weten jullie nog meer sporten?

Zwemmen?

Hmm ja… naja ik heb niet echt discipline want heb nu ookal 2 jaar een kaart voor de sportschool maar gebruik 'm nooit! maar een sport waar je zegmaar naar een ‘training’ moet ga ik wel… naja gaar… ik kan t niet zo goed uitleggen…

body pumping is inderdaad heel leuk! heb een keer een proefles mee gedaan. Je beweegt er heel veel mee, natuurlijk kun je ook zumba gaan doen.
Waar ik sinds kort achter ben gekomen waar je ook heel veel mee verbrand is schoonmaken :’) ik heb nu een bijbaantje in een hotel en bedopmaken/stofzuigen/stoffen etc is erg intensief werk. Misschien dat je dat ook kan doen? Het is maar een ideetje haha. ^^

Hahahaha, pak je goed aan! Werken en afvallen te gelijk!
Maar heb al een baantje in een kledingwinkel dus dan moet ik ook veel staan (val je daar van af :’)?)
Zumba lijkt me ook bestwel leuk ja!

zumba is echt niet leuk… dus dat raad ik je niet aan,
misschien hebben ze bij je sportschool wel gewoon zo’n klasje
voor body-pump/ total workout/ etc…

bodypump kan ik je zeker aanraden!

Zumba & zwemmen raad ik je af.
Zumba is saai en werkt voor geen meter en zwemmen zorgt voor een gespierd maar driehoekig lichaam. Die body-pump raad ik je wel aan.

Dat is niet helemaal waar:$… zumba kan heel leuk zijn en niet saai als je een goeie leraar/es hebt, of je kijkt gewoon op youtube bij LB KASS zijn echt hele leuke redelijk makkelijke dansen… en ik zelf zit op zwemmen en ik train 5 keer in de week, pas dan krijg je een iets driehoekig lichaam(ik doe het al 10 jaar;)) en met 1x in de week zwemmen krijg je denk ik niet genoeg resultaat maar is wel leuk om te doen natuurlijk… en anders is hardlopen misschien nog een optie?

maar over deze titel, sporten alleen helpt niet. Nja het helpt wel, maar je moet er wel gezond bij eten, anders eet je het er zo weer aan.

Ja ik heb net even rond gekeken op internet over body pump! Ik denk dat het dat wel wordt en dan het liefst 2x in de week!
Zumba lijkt me leuk, heb mn hele leven zo wat gedanst maar dit is weer wat anders!

En over het eten, klopt… maarja het is beter dat ik sport en eet dan dat ik alleen maar ga eten haha!

Up :slightly_smiling_face:

ik doe aan streetdance. dat is een keer per week, en een keer per jaar een uitvoering.
volgens mij heb je ook nog demogroepen en zo, maar daar zit ik niet bij

Zwemmen, zumba, spinning (moet je met zo’n groep gaan fietsen is wel heel vermoeiend volgens mij ;p)

ik vind zumba echt vet leuk! het is wel belangrijk dat je een goede leraar(es) hebt. wij moeten nu ook met mn team voordat we echt gaan trainen een uur zumba doen…

body combat vond ik ook helemaal super toen ik dat nog deed:P Daarna werd het voetbal

Je zou ook naar je opleiding toe kunnen fietsen, dat scheelt alweer.
Al kan dat niet als je naar de andere kant van het land moet, haha.

zumba !

ik denk niet dat je een mooi lichaam krijgt van slechts 1x in de week sporten?

Zumba is inderdaad heel intensief (mits je goed mee doet) aangezien je de hele tijd in beweging bent op allemaal verschillende manieren en dus ook verschillende spieren gebruikt. Ook zijn de meeste pasjes best snel. Dus zumba is aan te raden (: