Mooi haar

Heey allemaal :grin:
Dit is al mijn zoveelste topic, maar dit keer gaat het over mijn haar!

Vroeger had ik heel dik, krullend, donker haar. Het was ook echt kern gezond en mooi glanzend. Maar na een paar jaar is het tog wel veranderd. Het is nu niet echt krullend, meer slag/krul en het is niet dik meer. Het is echt dunner geworden dan vroeger! Als het vet is, dan zie je mijn hoofdhuid zo goed. Niet normaal gewoon. Kan het zijn dat mijn haar zo is geworden doordat ik vaak stijl en fohn?

Het was vorige week echt een ramp met mijn haar. Het was lang/dood/beschadigd/gespleten haarpunten/droog noem het maar op! En ik ben dus met een schone lei begonnen. Ik ben dus naar de kapper gegaan en heb een flink stuk weggeknipt, alles wat maar een beetje beschadigd was is nu weg. Het is nu echt heel gezond :grinning: Maar wat moet ik nu tegen m’n dunne haar doen. Het is nou ook niet echt dun dun, maar gewoon van het dikke haar naar wat minder geworden. En ik wil het graag weer een bos haar hebben. Ik ben van plan om mijn haar nu gewoon niet meer fohnen of te stijlen, alleen als het echt moet. Ik bedoel maar, waarom voor niks beschadigen als mijn haar eigenlijk van nature er ook best wel goed uitziet. (Ik krijg wel veel complimenten er voor, voor de haarkleur, model, krullen enzo)

Graag tips voor deze toekomstige kale meid.
xx

iedere 2 maanden naar kapper en gespleten haarpunten afknippen zodat ze niet verder kapot gaan. zo hoef je niet iedere keer hele grote stuk afknippenx

Je geeft zelf de oplossing al:
Minder stylen en föhnen.

volume shampoo ofzo?

Gewoon goed verzorgen.

.

had je dik haar voor de puberteit?

^ Ja, dus in mijn kindertijd :stuck_out_tongue:

Ja maar wat moet ik nu met mijn ‘wat dunnere haar’ doen? Ik wil het weer dik hebben. Naja niet te dik, maar wel weer lekker vol.

xx

kan ook zijn dat het gewoon door de puberteit komt.
En je hebt speciale dikmaak shampoo’s en maskers.
maarja of die helpen.