Hi girls
Ik moet even iets kwijt, aangezien ik er een beetje gek van word. Ik heb sinds ik het me kan herinneren ontzettend last van humeurwisselingen.
Nu besef ik wel dat het typisch is aan “puberen”, maar ondertussen ben ik 18 en heb er nog steeds problemen mee.
Ik kan van het ene op het andere moment ineens boos, verdrietig of chagerijnig zijn. En dan niet op een normale manier. Ik kan nooit uiten waarom ik me zo voel, dus huilen doe ik wel, maar ik kan de mensen die dichtbij me staan niet uitleggen waarom.
M’n vriendje probeert er zo goed mogelijk mee om te gaan, maar in mijn boze buien moet ik mijn irritaties kwijt en reageer ik me meestal af op hem waardoor ik hem kwets. Hierdoor is het al een keer helemaal fout gelopen omdat ik echt abnormaal gemeen deed tegen hem. Het is alsof ik dan niet meer redelijk kan nadenken. Dit wordt allemaal nog verergerd omdat we 150km van elkaar af wonen en het goedmaken dus bijna nooit in real life gebeurt.
Wanneer ik zo’n bui heb, is alles slecht. Ik ben ontzettend pessimistisch op dat moment. Dit terwijl ik een heel lief vriendje, lieve ouders, een leuke job en goede vriendinnen heb.
Nu heb ik wel een idee waardoor het kan komen (problemen gehad in m’n jeugd met scheidingen etc.), maar zijn er meer meiden die hier last van hebben? En wat doen jullie wanneer het weer zover is?
Liefs,