money'

Als ik geld heb moet het bij mij dus gewoon meteen op (’:,
en ik heb best rijke ouders dus ik heb ook heel vaak geld enzo, en dan ga ik serieus gewoon meteen naar de stad.
Maar later als ik op mezelf woon wat wrss op heel korte termijn zou kunnen gebeuren ivm opleiding moet ik ook verstandiger met geld om kunnen gaan, en ook wel zal moeten werken voor m’n geld- en op dit moment kan ik dat dus echt niet.

Hebben jullie misschien tips over hoe je beter met geld om kunt gaan, of het beter kun verdelen over verschillende uitgave’s ?

XOXO ’

vraag aan je ouders of je 1x per maand zakgeld krijgt, laat ze dat op je rekening storten. Vervolgens zorg jij dat op hetzelfde moment dat zij storten jij een deel automatisch overschrijft naar je spaarrekening (zo doe ik het met mijn stufi). Vervolgens pin je eens per week een vast bedrag (voor mij was dat dan 50 euro, 1/5e van mn stufi, moest ook boodschappen van doen enzo). en alles wat je aan het eind van die week nog in je portemonnee hebt zitten, doe je in een spaarpot. Van dat spaarpotje kan je extra leuke dingen doen als een mooie jurk kopen, of uitgaan (ik gebruikte het als uitgaans geld), die leuke cd enzovoorts.
Toen ik op kamers ging heb ik het zo aangepakt. inmiddels doe ik het minder streng omdat ik geleerd heb ruim uit te komen.

Je moet dat zelf een beetje uitvinden denk ik…

• zet jezelf op een budget
  • hou bij wat je allemaal koopt, zo kun je zien wat eigenlijk overbodig was om te kopen
  • zet het geld op de bank, heb je rente
  • vraag mensen die je kent, of ze op je willen letten

wees blij dat je geld hebt xp

Bij “een dubbeltje op z’n kant x)” moeten al die mensen een soort van ‘kasboekje’ bijhouden. Dan zie je duidelijk de in- en uitgaven!
Best een goed idee, dan word je je al bewuster daarvan!

Nah als je ouders rijk genoeg zijn kunnen ze alles aan je geven later en dan hoef je ook niet te werken =D

Denk je nou serieus dat ik maar alleen maar op mn kont blijf zitten en maar de hele tijd mn ouders alles voor me ga laten betalen? :'D

Uh… Ja?

Dan denken jullie er wrss heel anders over als ik.
Rijke ouders zijn gewoon dezelfde ouders als ‘normale’ ouders hoor ?

Wat haat ik zulke mensen.

+1

-